Nationaldagsregn!!!!



Här regnar det nu för fullt så vi valde att gå in och få tak över huvudet! Men flaggan är hissad och gräset är klippt och disken är borta...det har min käre sambo åstadkommit! Själv har jag gått runt med kameran och roat mig lite!




De här blommorna i svenska flaggans färger var ju svåra att motstå! Ser Ni spindelnätet där ett maskrosfrö fastnat?



För nån vecka sedan blev jag avtackad från ett uppdrag jag haft, med FK's goda minne är det väl läge att tillägga!!!! Då erhöll jag ett presentkort på Plantagen, jag tror att den som handlade visste precis vad som passade!!! På bilden ovan ser Ni de blommor vi handlade igår.....plus 3 lyktor...är någon överraskad av färgvalet????
De perenna växterna är nedgrävda men sommarplantorna väntar på oss ute i regnet!!



Jag var återigen tvungen att kasta mig raklång på det regnvåta gräset i morse, innan sambon tog fram gräsklipparen....nog är väl maskrosor vackra?



Den här lilla stackaren får det nog tufft att klara sig till midsommar. När midsommaren väl är här är nog alla midsommarblomster utblommade!



Alla som varit hos oss här i torpet vet ju att vi för en ganska ojämn kamp emot alla lupiner! Lupiner är vackra...men inte i dessa oerhörda mängder och överallt! Min mamma ville alltid ha lupiner och har nog lagt ner en smärre förmögenhet för att få de att växa i sina trädgårdar men lyckades mig veterligen aldrig! Det året som vi visste att mamma förmodligen skulle klara av att åka hit upp för att fira midsommar så lät vi alla blomma och växa i fred så hon fick njuta, det var också hennes sista sommar!

Men här är en lupin i ett perspektiv som jag gillar!!!

Nu verkar solen återkomma till Jansbo så nu blir det nog till att gå ut igen!!!

Kommentarer
Postat av: Micke

Härliga foton!

Inte mycket i flagggväg här inte.. har bara varit ut för rensa lite maskrosor från gräsmattan idag :) Passande med tanke på dina foton här.



Jag måste nästa ta köpa mig en systemkamera jag med ser jag.. för detta med skärpa och macrofoton!

Postat av: Ingrid

Jag känner varmt med din mamma, jag har inte heller lyckats med lupiner.

2009-06-06 @ 19:13:15
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Unika

Jättehärliga bilder! Och jag håller med dej, Maskrosor är vackra.

2009-06-06 @ 21:34:51
URL: http://mammajag.blogspot.com
Postat av: Trebarnsmamman

Vilka fantastiskt fina foton du tagit!!!!!!

2009-06-07 @ 06:35:36
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Malin Öhman

Vilka fina bilder, riktiga vykortsbilder! Hoppas dagen varit bra! Kram till er båda =)

2009-06-07 @ 07:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback