Dagen före...

...midsommarafton!

Vad gör man då? Ja, här blev det lite städande vilket vi inte är riktigt klara med men vi fick besök av Leo och hans mamma och mormor. De hade goda bullar med sig vilket väl var tur för vi har ju sällan nåt gott att äta till kaffet!

Alldeles efter att de kommit så kom också yngste sonen, han hade haft en körning till Uppsala idag så då passade han på att åka inom torpet på vägen hem...en macka och lite dricka smakade tydligen riktigt bra....att sen få ta en tupplur på vår säng verkar inte heller så illa. Ja, det är väl lika bra att jag passar på att tala om att sonen jobbar på beting så det är inte någon eller något som blir lidande av att han ligger här och snarkar!!

Blivande maken har idag gjort den på årets mesta prestation...tömt dasset! Han har som belöning blivit lovad att få en liten bit sill med nubbe ikväll...jag tar en bit jag också för jag har ju städat..måste väl vara jämställt?!

Naturligtvis har kameran varit med både här och där, tänk vilka otroliga bilder man kan få med en systemkamera! När vi för 2 år sen köpte vår Panasonic DMC-TZ3 tyckte vi att det var dom mest fantastiska bilder vi tagit. Tidigare hade vi haft lite billigare digitalkameror som förvisso tog skapliga bilder men när det nu trillade in lite oväntade pengar i samband med att mamma dog så valde vi att satsa på en riktigt bra kamera.

Foto har ju med åren och kamerorna blivit ett allt större intresse, framförallt för mig men även den blivande maken kan ibland ses bakom kameran...dock oftast framför eftersom han är en sk linslus!!!
Tidigt i våras valde vi ju att köpa en systemkamera och det var ett bra val....det blir ett helt annat djup...en annan skärpa. Detta märkte vi framförallt i tisdags då vi skulle välja en bild till tisdagstemat och vi började med de äldsta bilderna!

Bilden jag publicerar idag är just en sån bild som har både djup och skärpa...och många detaljer!!!


Kommentarer
Postat av: Majsan

Tassar in och önskar Dig och familjen en skön midsommar!



Enligt schema är jag ledig till måndag... men är uppsatt på BMS. Har inget annat planerat.. än. Händer något värt att avstå ev extrajobb, så avbokar jag mina bokningar för helgen..

Kram på Dig

Postat av: Ingrid

Hejsan!

Jag vill också ha en sån fin kamera! Ditt foto är jättefint.

Ha en riktigt Glad Midsommar i morgon kommer nog solen att lysa både här på Gotland och hos er.

/Ingrid

2009-06-18 @ 16:46:37
URL: http://stenstugu.com
Postat av: A&S

heej :) Om du gillar Twilight-serien besök vår site!

Uppdaterar 24/7 om allt Twilight-Relaterad!

Du kommer inte ångra dig.. ;D

-Anna & Sofia ♥



Bra blogg btw..;)

2009-06-18 @ 16:53:18
URL: http://mouthwatering.blogg.se/
Postat av: Micke

Ha en skön midsommar på er.

Micke

2009-06-18 @ 21:40:45
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Nancy66

Hoppar in och önskar en fin midsommar, i fint väder, :-)

2009-06-18 @ 22:50:05
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Micke

Vafalls, menar du det finns bättre kameror än min Panasonic DMC-TZ1 ;) haha



Du ska veta hur mycket jag funderat på en system, är som inte pengarna det sitter i utan jag tror jag inte orkar hålla på släpa den runt. Kanske jag köper en nya Panasonic, denna nya TZ7.



Jaså, ni tjyvstartar med sill å nubbe ni?!



Trevlig Midsommar på er alla tre! ;)



2009-06-19 @ 09:18:06
URL: http://kludd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback