Tvåstöringar!

Lördag mitt i juli kan innebära väldigt många saker, för min del innebar det att skjutsa dotra till staden. Hon tyckte att en natt på landet kunde räcka vilket jag kan förstå för det är klart att man har en del att berätta för sina kompisar när man varit utomlands en hel vecka!! Hon hade haft det strålande och det kändes verkligen bra att få träffa henne igen...vi kom fram till att vi inte setts på 2½ vecka..alldeles för länge!

I slutet på förra veckan märkte jag att vi nog hade en inneboende på lidret igen och mycket riktigt...hon är tillbaka i år också!



Förra året bodde hon i fågelholken ute i vid dass först på våren och sen på hösten. Antar att hon har lite bebisar på gång. Den som är intresserad kan läsa lite mer om ekorrar
HÄR!
Jag fick dock kämpa länge för att få den här bilden. Varje gång jag var ute på dass så pratade jag med henne och hon tittade ut, när jag sen tog med mig kameran så vägrade hon att titta ut. Jag tror jag var ute säkert sju gånger innan hon behagade posera framför kameran!!! Söt är hon i alla fall!

Regnet har ju hängt som ett riktigt kardborreband på oss nu i över en vecka med endast några få glimtar av sol och blå himmel! Båten jag tog fram för att ta mig till dass fylldes med vatten innan jag hann sätta mig och ro, så det var bara att ta fram de nya blå stövlarna och stövla iväg när nöden så krävde! I min vilda jakt på ett foto på ekorren så hittade jag en annan vacker besökare....



Det vore riktigt trevligt om solen nu kunde återvända så alla blommor i trädgården fick en chans att blomma ut i all sin glans....de ser lite tråkiga ut just nu!!

Idag bestämde vi oss för att ta en promenad i skogen för att se om svärmor hade rätt när hon igår vid vårt besök menade att blåbären var mogna.



De var mogna och de finns i massor så nästa helg blir det en lång tur i skogen med förhoppningar om att komma hem med många litrar! Vi kommer nämligen att vara i stan den här veckan, måste ju tvätta och fixa lite!

Vad som gör mig och den Blivande Maken riktigt arga och ledsna är när man får se såna här saker i naturen...

     





Den undre bilden visar resterna från en övernattning med tält, för vi såg hur gräset var tillplattat, jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan lämna allt skräp efter sig!!!! Alldeles bredvid detta skräp så låg det elva bildäck som nu legat där i säkert fyra år...hur tänker man när man slänger sånt runt omkring sig?




Idag hade vi också med oss lite saft som jag kokade i lördags på jordgubbar och rabarber, vi fick också med oss lite bullar från svärmor och naturligtvis slank dom ner i våra redan väl tilltagna magar!!

Igår kom vi också på ett nytt ord! Vi trivs väldigt bra tillsammans, trots att vi bara varit ett par i drygt 8 år så är vi som ett gammalt gift par som borde fira järnbröllop eller nåt. Ofta behöver vi inte prata utan vi vet vad den andre tänker bara genom att se på varandra, vi tänker också väldigt ofta i samma banor vilket är väldigt bekvämt. Det är skönt att slippa att alltid förklara hur man menar. Medan vi går i skogen för vi ofta långa filosofiska samtal men vi kan också gå länge i tystnad, en behaglig tystnad!
Jag känner mig lyckligt lottad att ha hittat min tvillingsjäl, min kärleks själ och jag ser verkligen fram emot att bli gammal med den Blivande Maken! Men viktigast av allt....jag vet att den Blivande Maken känner likadant...det är kärlek!!

Men, nu blev det ett sidospår...det var det nya ordet!! Som sagt vi trivs väldigt bra i varandras sällskap och har sällan behov av att söka andras sällskap. Inte så att vi är folkskygga eller inte tycker om att umgås med andra utan vi trivs med att lalla runt själva...så från och med nu kommer vi att kalla oss för TVÅSTÖRINGAR!!!

Till sist undrar Ni kanske om vi hittade nåt i skogen....



....jo, då....vi hittade nästan en liter blåbär...en dl smultron och en liter kantareller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback