Jaha....

...tillbaka i stan och då verkar det som att orden har sinat igen. Det är itne lika lätt att hitta inspiration till bloggen  i stan. Man skulle kunna tycka att det borde hända mycket mera i stan men jag vet inte om jag tycker det!!

Igår började jag som portvakt här hemma på gården, jag vikarierar för vår ordninarie som har semester. Det innebär att jag de närmaste tre veckorna kommer att rensa ogräs, klippa gräs, ta bort ludd i torktumlarna, byta lysrör och glödlampor. Ja, allt sånt som en gårdskarl gör!!!!

Det ska bli spännande att se hur det går om kroppen orkar både mentalt och fysiskt. Jag är ganska säker på att det kommer att gå bra eftersom det bara är tre veckor....det är när det är längre tid som kraften i mig sinar. Dessutom så får jag god hjälp av familjen...äldste sonen klipper gräset och den Blivande Maken trimmar...sånt som jag bara inte klarar av!

För allas kännedom så är det INTE nåt svartjobb utan jag betalar skatt precis som alla andra....så slipper Du göra anonyma anmälningar igen!!!!

Vi är nu inne på tredje månaden där jag inte får nån form av ersättning och nu börjar kassan sina...det är tufft! Jag klagar inte för det finns de som har sämre förutsättningar än vi men det är för jäkligt jobbigt att behöva be om hjälp när man närmar sig femtio som vi faktiskt gör. Det är tufft att inte kunna hjälpa sina barn ekonomiskt när deras kassor sinar. Visserligen har vi aldrig haft nåt överflöd av pengar för det har man inte när man går på sjukpenning men ändå....den äldste får mat när han kommer och det får väl vara gott nog!

Förra veckan fick jag ju besked från FK att de inte ändrar sitt beslut...jag är 100% arbetsför!! Givetvis kommer jag att överklaga till nästa instans men tyvärr har jag inte några förhoppningar...jag gissar att de håller varandra om ryggen!!
Min största förhoppning nu är att jag kommer in på den utbildning jag sökt...trots att jag saknade referenser.

Hur ska man kunna ha några referenser när man varit sjuk i sex år? Jag är ju inte densamma nu som jag var sist jag var ute och yrkesarbetade!

Kommentarer
Postat av: Trebarnsmamman

Skickar en stor, stor kram och önskar dig lycka till med semestervicket!

Postat av: Ingrid

Lycka till som portvakt, det låter som om det är en hel del att göra.

2009-07-14 @ 16:54:41
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Ingrid

Jobbet kommer du att klara av galant.

Kram Ingrid

2009-07-14 @ 20:47:46
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: sussi

Jag håller tummarna hårt att du komemr in!!! De finns hopp se bara på mig. Idag ringde Fkassan..Långnäsa fick hon jag har ju plan =skola !!!

2009-07-14 @ 21:26:10
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback