Tuffa tider...

..är det nu för de flesta och även vi börjar känna av det, inte vi personligen men mina söner har båda två jobbigt med arbete och löner. Tack vare att vi trots allt haft det ganska bra i Sverige under många år så har ingen av dom blivit medlemmar i facket...både jag och deras pappa har tjatat om det men vad gör man med vuxna barn?

Hela tiden har det ju stått i tidningarna att som lastbilschaufför blir man aldrig utan arbete och så kanske det var medan vi hade högkonjunktur...nu verkar det inte finnas nån konjunktur alls och heller inga jobb! Den äldste har fortfarande anställning men stora problem med att få ut sin lön och eftersom han bott hemifrån under flera år så har han ju naturligtvis också skaffat sig utgifter i samma takt..nu går det inte ihop sig. Sen kan jag väl tycka personligen att en arbetsgivare borde väl i första hand se till att de anställda får sin lön för utan anställda blir det ingen inkomst alls...ja, ja..det verkar ordna sig men det är tufft nu...

...därför är det så himla kul att titta in här och se att det kommer kommentarer från alla möjliga håll...tack för jag blir så glad!

Idag har vi ett riktigt trist väder...grått, slask och blask trots att den Ö-viksinhandlade väderstationen påstår att det ska bli sol!!

Påbörjade handledsvärmaren igår...sticka på strumpstickor kostar alltid lite svarta tungor för min del men det blir nog bra!!!! Får väl ta fram en fiberduk och torka av tungan...!!!



Fick förresten en riktig höjdarbok med posten idag från en mycket kär vän i de mordbenägna områdena på Gotland....tackar för det!



Nog minns NI väl alla denna fantastiska bok? Jag minns just nu med en liten skamsen känsla att...Moster..jag tror jag läst sönder Ditt exemplar!!!!! På onsdag finns ingenting inplanerat i min almanacka så då ska jag krypa upp i soffhörnet och roa mig med denna underbara bok!

Ser Ni förresten prislappen uppe i hörnet....1.25!!!!

Tack snälla underbar Hejdetöis...men vi måste nog träna lite på stavningen!!!!!

När jag nu ändå fortsätter med olika bekännelser och tacktal till Er olika läsare så måste jag väl fortsätta med en bild av en blomma som jag fick i somras....



Som Du ser Yeahdelila så lever den och frodas...under december har det kommit massor av nya blad...häftigt!!!!

Då funderas det säkert i Ö-vik...jaha, blomman som jag gav dom då??? Jo, Micke, den lever och frodas den också men den har jag ingen bild på....men det kommer!!!!!!

Nehej...nu är det dags att steka lite pannkakor till sonen att ha i hytten på lastbilen.....sen ska jag laga lite mat och mig och dotra...sambon skickar jag till syrran hans med leverans av ENJO-produkterna från demonstrationen förra veckan....hon ska putsa fönster!!!!!

Jo men just ja....jag hade nåt kul att berätta....min bror fyller 40 om några veckor men har valt att åka bort och gömma sig....dock upptäckte jag att han ska gömma sig på samma plats som min moster och hennes sambo ska semestra på...under samma tid!!

Så brorsan...läser Du det här så är det lika bra att skaffa riktigt märka glasögon och kanske en sombrero!!!!

Kommentarer
Postat av: Magga

har vantarna i blått o vitt, mycket snygga..

skall han vara där 14 dag månne, vi åker inte förän den 7/3

2009-01-26 @ 15:01:48
Postat av: anjocapi

Om jag inte tar fel så måste du fixa ett google/bloggerkonto för att kunna kommentera hos henne. Jag höll oxå på att bli tokig innan jag kom på hur jag kunde göra.. Du behöver inte använda det kontot till annat än att logga in på det, sedan behöver du bara trycka "skicka kommentar".. Ditt användarnamn kommer automatiskt upp då.. Guuud, vilken förklaring!! Hoppas du fattar vad jag menar! ;o)

Postat av: Nancy66

Ja, facket är nog bra att vara med i, båda mina grabbar är det. De har fasta, trygga jobb idag men man vet aldrig i dessa tider. Jag tragglar ju på att söka, men känner ingen brådska faktiskt, känns som att man har fullt upp ändå. :-)

Ja, den boken, där sa du något, får nog läsa den en gång till, var så längesedan nu,,,,,den är bra!



Hur har det gått med dina pelargonier? Funderar här på att ta in mina från garaget en dag, börja pyssla om dem lite,,,

Ha en fin dag,

2009-01-27 @ 09:42:44
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Unika

Barn 312, en av de få allersromaner jag har kvar från min samling. Den är verkligen en goding!

2009-01-27 @ 16:21:16
URL: http://www.mammajag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback