Kajsalisas superblandning!

Idag blir det en blogg med mycket varierande innehåll...mest på grund av att jag går och grunnar som jag skriver om på slutet i denna blogg....

Men först ville ju dessa små söta vara med!!!!




Tänkte att jag måste nog dela med mig av mina missar som är ett otroligt sällskap när man är hemma ensam på dagarna. Lisas senaste idé är ju att hon ska lägga sig på laptopen som sitter i en dockningsstation, där är ju varmt och mysigt och matte kan absolut inte missa att jag är här!!!



Ni har ju sett en annan variant i en tidigare blogg....



Nog ser Kajsa lite kaxig ut här...möjligtvis kan det bero på att  de båda är ganska så trötta på att matte springer omkring med den där blixtrande apparaten så ofta!

Ja, det var väl det om detta!!

Igår eftermiddag var jag hem till min fd svärmor med en blomma, där var även min fd svägerska med familj och jag måste säga det var riktigt skönt att få träffa allihopa. Just vid sorg är gemenskapen extra viktig tycker jag, det är skönt att få träffas, att få släppa ut lite känslor, att bara få kramas litegrann!

Det finns de som undrar varför jag åkte dit...vi är ju inte gifta längre! Men...jag har bara skilt mig från barnens pappa inte hans familj. Vi är dessutom lyckligt lottade att ha kommit i från alla bråk och meningsskiljaktigheter för det är faktiskt 15 år sedan i år som vi gick skilda vägar. Man kan inte leva med bitterhet och ilska i hela sitt liv...det ger en bara rynkor!!!

I vårt äktenskap var nog dessutom det mesta sagt innan vi skilde oss för genast när vi bestämt oss för att ta ut skilsmässa så gick vi över i en annan fas och livet blev mycket lugnare. Tro dock inte att vi inte haft våra gräl efter för det har vi...uj, uj....vi är ganska eldfängda båda två så nog har vi bråkat men...de senaste åtta åren har vi nog levt i ganska bra harmoni. Vi tycker inte alltid lika men det löser sig!

Idag blev det en lång promenad eller åtminstone blev det 8000 steg på mätaren. Jag tog en promenad hem till någon och stoppade en olivtvål i brevlådan...jag har liksom lättare att gå ut och gå med mål i sikte!

I morgon har sambon valt att ta ledigt så då blir det väl ingen blogg av vanligt mått...synd för jag har en på lut som håller på att formas i mitt huvud....men jag kan ju ställa frågan till Er....

Vad är rikedom för Er??????

Kommentarer
Postat av: Nancy66

Härligt när det fungerar bra även fast man gått skilda vägar. Här fungerar det toppen mellan mitt ex och oss, har aldrig varit något bråk. Ja, vi bråkade och tjafsade nästan aldrig ens under vårt 22 åriga liv tillsammans.

Skönt för ens barn när det är så, finns så många trista fall där det är åt skogen.



Rikedom för mig är min stora härliga familj som är mitt liv, älskar dem över allt.



Ha en fin kväll, ska lägga mig nu, har ont i baken efter ridningen,,,hihi

Postat av: anne

Rikedom....Tid med familjen och allas hälsa! :)

2009-01-22 @ 21:22:29
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Eva

Fina bilder på fina missar.

Min familj är en STOR rikedom..

2009-01-22 @ 21:41:54
Postat av: Anna

Min rikedom är nog Jocke och Johanna :)

2009-01-23 @ 11:00:53
URL: http://lindblom86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback