Sol och kallt igen!

Idag har vi en fantastisk dag här i Västra Aros! Ja, Ni vet väl att Västerås en gång hette Västra Aros och Uppsala var Östra Aros?

När frukosten var uppäten så tog jag på mig mina nya träningsbyxor under de gamla invanda joggingbyxorna för att ta mig en promenad samt också utforska om de fungerade till motion!!! Med kameran i högsta hugg och radion i ena örat så gick jag iväg mot den så kallade ankdammen. Lite märkligt att den kallas ankdamm för nån anka finns det inte så långt ögat kan nå däremot massor av änder!!
En av dessa änder poserade villigt för mig idag...

  
  

De är mycket charmiga och man kan stå där borta länge och studera dom. Numera kan man ju göra det även sommartid vilket inte var fullt så kul förr då systembolaget fanns på Stenby för då samlades alla a-lagare vid ankdammen och det blev ett ställe man tog sig snabbt förbi. Här vill jag passa på att  tillägga att i detta finns inget fördömande från min sida men jag tycker det är otrevligt att bli antastat av människor oavsett om de är nyktra eller ej!

Nå, promenaden gick vidare, idag med den lilla rosa stegräknaren som följde med Allas veckotidning denna vecka eller möjligtvis förra. Snart dök det upp en massa vackra iskristaller på gångbanan som faktiskt inte består av asfalt trots vårt ganska centrala boende!

  

Jag var ju tvungen att ta en bild av den öde Ringvallen även idag, Ni kanske minns bilden från förra onsdagen om inte går det ju att scrolla ner och titta på den nu!



Motljus är vackert! Men det är inte utan att jag ibland funderar på vad folk runt omkring en tror när man springer omkring och beter sig allmänt underlig med kameran...men det bjuder jag på så gärna!!

Jag har ju lovat min syster att ta ett foto på tåget från andra sidan järnvägen så hon vet var jag står och vinkar när hon far förbi så nu ställde jag mig på ett bra ställe och inväntade tåget. Där vi bor hör vi tåget, inte så att vi störs utav det men vi hör det och jag tycker det susar förbi lite då och då...men, Ni vet hur det är när man väntar på något då tar det sin lilla tid!!

Jag fick nog stå där i säkert 20 minuter och vänta. Några karlar som lekte arborister stod säkert och funderade på vad jag gjorde därute på gräsmattan. Tog lite kort för skoj skull på bilarna som for förbi på andra sidan järnvägen, kanske trodde att jag var nån privatdetektiv som var ute på uppdrag!!!!!!!

Så småningom hörde jag dock hur det börja vina i rälsen och jag fick upp kameran och fick min bild...visserligen kom tåget från fel håll utifrån vad jag tänkt mig men...det var ett tåg!!!



När man kommer från Västerås central och åker mot huvudstaden och ser dessa höghus...ja, då är det dags att slänga upp kardan och vifta till!!!

Sen var det dags att ta sig hemåt för då började öronen ila lite och precis nedanför den lilla bergskanten så hittade jag detta lilla blad....så återigen.....det kommer en vår!!!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Men se ett blåsippsblad! Det finns hopp!

Postat av: Trebarnsmamman

Som Östra Arosbo har jag hyfsad koll :)

Vilka fina bilder du bjuder på!!!!

2009-01-14 @ 14:30:48
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Anna

Ååh vid den där ankdammen lekte jag och Johan som små när vi va hos pappa på violstigen. Precis när han å mamma skiljt sig. Tror till och med vi byggde kojor där med gammlat skrot från conteinrar :)

2009-01-14 @ 14:37:43
URL: http://lindblom86.blogg.se/
Postat av: Bea

Fina bilder! har du tagit alla?

2009-01-15 @ 03:53:47
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback