Kallt och snöigt!

Dagen idag började med att dotra försov sig hon hade dessutom glömt att informera elaka styvmor om ändrat schema så försovningen blev onödigt länge!!

Nå, hon kom iväg till skolan som hon skulle men jag tackar gudarna över att jag inte är tonåring nu!! Tänk att behöva stå framför spegeln i 30 minuter för att sedan springa till gympan och svettas bort allting!!!!



Observera att jag faktiskt inte raljerar över dotra utan att det är den bistra sanningen över hur det ser ut för tonåringarna just nu. Man måste göra sitt bästa för att passa in om inte så krävs det ett enormt mot att gå emot strömmen!
Dock verkar ju dagsformen vara väldigt olika...ena dagen måste man ha ett par jeans för 1000:- men dagen därpå kan man gå i ett par gamla utslitna jympabyxor med pappas trasiga t-shirt!!!
Det förstår jag mig inte på och tänker inte försöka!!

Kan förresten berätta om en morgon när jag faktiskt försökte vara lite snäll så att hon inte skulle bli utsatt för elakheter i skolan. Jag var i köket när hon skulle gå och hon kommer gående i kalasbyxor och en t-shirt...jag säger då lite fint att nu har Du glömt att sätta på Dig kjolen eller byxorna varpå hon tittar förnärmat på mig och säger....det ska vara så här!!!
Jaha...säger jag...och tänker att så där såg jag ut när jag varit ute och lekt på vintern och tog av mig bävernylonoverallen!!!

Tiderna förändras.....

En snabb rapport om dagens äventyr, det blir ingen längre promenad då jag måste stå till förfogande för ENJO's säljledare som har utbildning i vår lokal. Ikväll är det säljmöte och jag ska stå för fikabrödet. Tänkte först baka nåt smarrigt men kom på att jag åker till COOP och handlar nåt gott....och nyttigt! Först måste jag bara klä mig...



Kommentarer
Postat av: Cattis

vddå klä på dig..kalasbyxor o t-shirt duger inte de till dig??? jag har lurat barn klart..sonen höll på att skämmas ihjäl när läraen sa att ostsåsen i lasagene va seg..va sa anton är de ost sås..morsan har sagt de är vanlig mjölksås...opps..i gymnasiet..så länge höll den lögnen..C yaa..

Postat av: Ingrid

Det där att vara tonåring har nog aldrig varit speciellt lätt. Det är inte lätt att hitta sin plats och sin identitet.



Hoppas du fick tag i något gott (och nyttigt)!

/Ingrid

2009-01-08 @ 15:26:30
URL: http://dagbok.stenstugu.com
Postat av: Pia

Det där med tonåringar känner jag igen.. ;o)

2009-01-09 @ 23:11:18
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback