Första försöket!

Efter gårdagen blev både jag och sambon inspirerade att försöka odla pelargoner själv och då från frön. Så på hemvägen från torpet så åkte vi in till en av våra välrenommerade trädgårdsmästare för att titta efter frön....massor av frön fanns det av alla de sorter men tyvärr inte så många som skulle växa upp och bli pelargoner en sort hittade vi dock som vi nu ska prova....ska bara kolla ordentligt hur man ska göra för jag har nämligen förstått att det finns små tjyvknep.

Pelargon - 'Horizon Blueberry Ribble F1'



Oj, det var mig en liten rackare till bild...fram med förstoringsglaset gott folk! Men klicka på sötnosen så får Ni se mera!!!
Enligt expediten så skall denna var synnerligen lättodlad, hon hade till och med lyckats själv förra året!!!!

Oj...nu får det kanske vara bra med inläggen idag...måste nog börja med maten för yngste sonen med flickvän dyker nog upp alldeles snart!!

Kommentarer
Postat av: Trebarnsmamman

Lycka till med fröna :) Vi kör en bytning om några månader med sticklingar...kan bli riktigt roligt!



Bilden ser ut som en Blueberry Ripple? Skrev om den för ett tag sedan på min blogg :)

Postat av: Nancy66

Ohh, så vacker den var, lycka till,,,,,

Här ligger nu alla våra pelargonier och sover i garaget, i papp påsar, men tar fram dem i februari, börjar vattna lite sen är det fint liv i dem, så vackra.

Min mor hade sina inne året runt, förstår inte hur de kunde orka blomma så året runt, de var jättevackra.

2009-01-18 @ 00:34:20
URL: http://nancy66.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback