Efit!

Igår den tionde januari var det Efit-dag och sent på dagen kom jag på det men, bättre sent än aldrig tänkte jag och tog dagens första bild...


11.38 är vi på väg till sambons mamma för att fika och umgås en stund. Hon behövde dessutom hjälp med lite olika småsaker. Alltid roligt att kunna kunna stå till tjänst, speciellt då jag själv inte har min förälder nära.


12.37 Naturligtvis var fikabordet dukat och som Ni ser så har vi redan gett oss på det mesta trots vår nya livsstart!



13.37 Här är vi inne på påtåren. Vi *läs sambon* har fixat några oljefyllda elektriska element samt kollat blandaren till bastuduschen. Några batterier i pannlampan är också satte i rätt riktning!



14.37 Tänkvärda ord i köksfönstret som jag ofta tänker på. Det är så lätt att glömma...



15.37 Försökte få sambon att inte köra i alla gropar på vägen hem när jag skulle fota men...som vanligt lyssnar han inte på mig * blink-blink* På hemvägen passade vi på att åka inom Surahammar för att handla på Willys.



16.37 Här ligger de inhandlade champinjonerna och svettas i stekpannan i väntan på att bli sås till fläskfilén som är i ugnen tillsammans med potatisklyftor, morötter och fänkål. Smakade mycket bra!



17.37 Lite bubbel på maten skulle ha smakat bra men vi fick nöja oss med diskvattnet!



18.37 Här är min trogne följeslagare. Hon ligger alltid tryggt, nästan alltid, bakom min nacke i soffan och purrar så fint som bara skogisar kan göra!



19.37 Kvällens mörker har sänkt sig över oss och för att få lite stämning så tänds naturligtvis massor av ljus....det ger värme i både kropp och själ!



20.37 En av de mysigaste och härligaste tv-serier jag sett på längre, Cranford! Har Ni missat den serien så är det bara att beklaga. Själva är vi måttligt intresserade av alla dessa kamper som pågår...körslaget...ja, det går ju i repris om man önskar! Dock ska det erkännas att Let´s dance tittar vi gärna på även om På spåret går i första hand!



21.37 Nu börjar fantasin att tryta men vill väl kanske med den här bilden visa att jag faktiskt med hjälp av en synnerligen trevlig handkräm från ENJO lyckats att få långa naglar samt också visa att jag har en av världens vackraste ringar. På den här bilden ser det dessutom ut som att jag har förlovningsringen kvar..det har jag ju inte...den ligger ju nånstans i torpets mylla, men förlovade är vi fortfarande!!!



22.37 Här är det endast några varv kvar innan sjalen är färdig. Förhoppningsvis ska jag kunna ta en bra bild när jag använder den under dagen! Dock är det inget vidare väder för promenad här idag....det blåser småspik ute!

Kommentarer
Postat av: Cattis

gudars vilken snygg sjal...var den svår..nä de kan den inte ha varit eftersom de gick så knaonsnabbt..hämtade du inte garnet i fredags? du måste ha en stickmaskin gömd där hemma...C yaa...

Postat av: Micke

Spanar in er dag.. det var till komma på det sent eller ni kanske sov tills dess va? ;)



I det där köket har jag väl varit va? :) Men huga vad dålig jag var den dagen vill jag minnas och mest beroende på alla gupp dit och nacken.



Färggrann sjal du stickar! Tjusigt blir det.

2009-01-11 @ 14:09:10
URL: http://kludd.se
Postat av: ewe

hej!

kikar in på din dag.

ha det bra :)

2009-01-11 @ 14:42:43
URL: http://ewev.se
Postat av: Majsan

Kikar in på Din EFIT-dag :) Härliga färger i sjalen!!

2009-01-11 @ 16:41:24
URL: http://www.chattens.se
Postat av: Paula

Hej, inne o tittar på din dag, vilka härliga katter som tronar hos dig!

2009-01-11 @ 19:26:54
URL: http://paulaz.se
Postat av: Bettan

Skrattade gott åt diskvattnet!

Hoppas allt är bra med dig!

2009-01-11 @ 22:08:28
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Bettan

Ha, ha, här har vi hundhår i fötterna!

jag ger maken fotbad, fotmassage osv. han vill inte tat jag pratar högt om det, men, men jag skriver ju nu:)

2009-01-11 @ 23:11:13
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-01-12 @ 18:18:42
Postat av: Magga

nu är nyfiken stillad

2009-01-12 @ 18:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback