Årets andra dag

Vilken fantastisk rubriksättare jag skulle bli..eller hur????

Känner att jag nog måste uppdatera Er på hur livet här ser ut men det blir ganska tråkigt om jag bara ska berätta vad vi gör härhemma...ser på teve...läser...tar små promenader i kylan. I morse var det 9,9 minusgrader ute när jag klev upp!! Pratade med moster i Linköping och fick då höra att de haft grått och trist väder hela julhelgen medan vi häruppe haft ett strålande vinterväder sedan straxt före jul. På julafton dalade små vackra flingor ner från himlen...precis så där sagolikt som det ska vara!!

Nyss var vi en sväng till COOP för att handla vitlöksbröd till kvällens räkor och då såg det ut så här...



Det här är ett öppet stort fält bakom vårt hus som det finns planer att bygga på, jag hoppas verkligen att de kommer på andra tankar speciellt nu när det blivit som det blivit med den svenska ekonomin...folk har ju inte råd att bo nyproducerat!!



Så här ser det ut när man vänder sig nitto grader eller nåt...just den typen av matte är inte min grej...men, nu har Ni som kan snart lokaliserat mig...eller hur???

Ja, vad annat finns att berätta? Ja...som ordförande i en bostadsrättsförening får man ta emot alla möjliga sorters samtal med klagomål för det mesta förstås för vi är ju ett klagande folk!!!
Men det klagomål jag fick precis före jul gjorde mig stum och jag har fortfarande inte riktigt kommit på hur jag ska lösa det på bästa sätt!!


Ja, när Ni tryckt på pilen förstår Ni mitt dilemma....tror dock att jag ska skriva ett litet meddelande bara och lägga i brevlådan!!!! Minst pinsamt för alla....

Kommentarer
Postat av: Cattis

haha såna grannar har vi oxå haft..gud så pinsamt..iblnad när vi hade besök var jag tvungen att sätta på både radion o fläkten i köket...och de höll alltså till i grannsovrummet ja du ve ju hur lgh ser ut...man kan ju tycka att likväl som att ringa till dig kunde de väl själva ha slängt in en lapp i det aktivas brevlåda..

C yaaa..

Postat av: Cattis

min rubrik idag var: den andra dagen...inte så fantasifull den heller..

C yaaa..

2009-01-02 @ 18:20:14
URL: http://yeahdelila.blogg.se/
Postat av: sussi

haha..Sätt en lapp i brevlådan!!! Eller fråga Tooba om råd ;)

2009-01-02 @ 20:46:41
Postat av: Trebarnsmamman

Hej!

Vad kul att du hittade min blogg!!!! Jag är också nyblivet pelargonfan, men eftersom jag aldrig kan göra något med måtta så måste jag skriva om det och köpa massa sticklingar och fixa och dona hela tiden :)

Tidigare har ja bara haft min Mårbackapelargon och två till andra, som jag av ren snålhet övervintrat för att slippa köpa nya till våren :)

Hoppas du hittar något läsvärt!

2009-01-03 @ 11:10:36
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Ingrid

Kul illustration av problemet!!

2009-01-03 @ 13:01:38
URL: http://dagbok.stenstugu.com
Postat av: Pia

Det är fantastiskt med människor som ger sig hän, men det kan bli lite jobbigt för de i närheten!! ;o)



Vad ska du skriva på lappen??? :o)

2009-01-04 @ 11:47:36
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback