Gårdagens promenad i bilder!

Tänkte jag skulle visa lite av bilderna jag tog igår under vår promenad. Vilken fantastisk dag att fotografera på!
Om några år fyller jag femtio och då önskar jag mig en riktig systemkamera så Ni som vill uppvakta kan väl börja spara nu!!!!

Faktum är att vi igår kom på att vi har ett oväntat belopp att vänta i maj så kanske...kanske slår vi till då!



Det här trädet står alldeles bredvid vår favoritpizzeria som ligger alldeles för nära vår bostad!! Sambon hade lite åsikter om mitt fotograferande så jag gjorde honom till viljes och tog bilden som han önskade men väl hemkomna och bilderna laddats ner i datorn så såg även han att detta var ett mer lyckat resultat än hans. Inte så att hans alternativ var dåligt men färgerna och glittret var inte lika tydligt...för att Ni ska se det vi såg så får Ni hans bild också...



Ingen dålig bild detta men i jämförelse så är den första vackrare!



Den här lilla filuren som för övrigt är en gröngöling påminde starkt om den lilla fågel som Kalle Anka slåss emot på julafton. Jag försökte få lite bra bilder på honom men hela tiden försökte han busa och luras genom att bland annat leka tittut bakom en stor tall!



Nån som är sugen på en 18-hålare?



Vår landskapsblomma!!!! Den här ska jag faktiskt framkalla och göra en tavla av...så läcker!



Vilka färger...det syns att våren är på gång. Även om det är snö och sol på hösten så finns inte dessa färger!

 

Även staden med storebrorskomplex har änder att visa upp även om nu genuina västeråsare envisas med att kalla dom ankor!!!!



Medan vi stod där så hörde jag att något hände och oroade alla änder då kom denna rovfågel med en kråkfågel i klorna och satte sig precis nedanför där vi stod och poserade....sedan flög den vidare en liten bit och satte sig för att smaska i sig middagen medan en skata satt ovanför och störde så gott han kunde!


Anden!



Vy över Mälaren!

  

Ni är alla välkomna att besöka både oss och den vackra mälarstaden och jag vill det sammanhanget tipsa om två annorlunda hotell!!

Hotell Utter Inn som man just nu kan promenera till...på sommaren får man ta båt, detta boende passar dock icke för folk som har klaustrofobi!

Hotell Hackspett är ett annat där man då lätt kan säga att man bör icke vara höjdrädd. Men...staden kan alltså erbjuda annorlunda boende för den som önskar!!

Mannen som skapat dessa båda hotell heter Mikael Genberg och är densamme som vill placera Västerås och Sverige på månen genom ett rött litet hus. Denna idé har nog delat staden i två sidor...de som gillar och de som tycker det är idioti....själv tycker jag att det är stentufft!!!!!!

Mitt tyckande gällande melodifestivalen igår kommer senare under dagen!!!!!

Kommentarer
Postat av: Unika

Härliga bilder!

Ensamma anden är min favorit, den ser ut att frysa den stackarn...

Postat av: Trebarnsmamman

Vilka fantastiskt fina foton du tagit! Vintern när den är som bäst :)

2009-02-15 @ 14:42:55
URL: http://blogg.trebarnsmamman.se
Postat av: Nancy66

Helt underbara foton, ja vinterlandskapet är verkligen vackert,,

Ha en fin söndag,

2009-02-15 @ 14:49:12
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: ingrid

Fantastiska bilder du tagit.

Kram Ingrid

2009-02-19 @ 10:41:15
URL: http://ingridspotourri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback