Vintern har kommit!

Äntligen är det vitt ute och det rejält dessutom! Det finns vissa som inte fått nåt..ännu och det beklagar jag då de jag tänker på just nu bara är hemma i Sverige under kort tid och vill naturligtvis uppleva snön då deras vanliga boplats är i ett betydligt varmare land och dessutom råkar det vara mitt favoritland, nu får Ni gissa själva vilket det kan vara!!

Platsen som ännu inte fått nån snö är Göteborg, åtminstone i skrivande stund, och det gläds jag lite åt då äldste sonen är på väg ner dit med 25 ton bakom ryggen! För den som missat detta så är alltså båda sönerna lastbilschaufförer och det är inte utan att lilla mamsen är lite orolig när det ser ut så här utanför fönstret!!



Hela morgonen och förmiddagen har det vräkt ner snö och mer utlovas det på radion! Nå, jag hoppas att sönerna är lika förståndiga som sin mor *harklar mig lätt* och kör försiktigt! Familjens dotra tror jag bestämt valde att lämna cykeln hemma idag...också förståndigt!

Kajsa har ett helt annat sätt att se detta snöväder på...



Hon har valt att krypa in under täcket men gör precis som matte...behåller tassarna utanför!

Själv går jag ännu på sparlåga efter helgen men måste väl ta tag i lite nu, finns ju att göra om man säger så. Vi ska dessutom ha middag här på lördag och då borde det kanske städas lite. Skulle ha åkt till IKEA idag men jag tror vi hoppar det då de faktiskt ber oss på radion att inte åka ut i trafiken om vi inte måste. IKEA finns kvar och jul är det ju inte förrän om en dryg vecka!!!!

Hade jag bara haft jäst hemma hade jag nog kunnat tänka mig att baka lite saffransbullar och samla lite poäng hos familjen...men, det blir inga poäng!!!!!!

Var rädda om Er därute....och på fredag skickar jag ett stort paket med snö till Göteborg!!!!

Kommentarer
Postat av: ~Kina~

Fortfarande snöfritt i gbg och plusgrader så du kan va lugn. Hur gamla är dina söner? Trodde inte du va gammal nog att ha barn, inte så stora iaf. På din headerbild ser du ut som 25 och det kan du väl inte va om du har barn över 18 år.;)

Postat av: Ingrid

Här har det kommit lite snö till idag, men det är väldigt tunt ännu. Om det ändå kunde få vara så här, men det lär ska komma en hel massa och blåsigt ska det bli. Det lär bli snöskottning fram mot slutet av veckan. Maken har redan satt på snöskopa och i skuffen på bilen ligger en snöskyffel, så vi är redo!



Kram Ingrid

2009-12-15 @ 16:33:18
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Ingrid

Vintern är allt lite läskig när man är ute på vägarna.

Du har visst också en katt som gillar att gömma sig under täcket. De små liven är för skojiga.

Kram Ingrid

2009-12-15 @ 20:22:43
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback