Julförlamning!!!

Jag tror bestämt att jag drabbats av julförlamning...jag får helt enkelt ingenting gjort! Skulle tro att det är tur att Blivande Maken har ledigt i morgon så han kan sätta fart på mig!!!!

Blivande maken ringde för övrigt nyss och berättade att de fått en julklapp på jobbet. I mina ögon är detta verkligen en favoritklapp och jag vet att BM också uppskattar den för den brukar alltid generera lite god mat under kommande år.



De har under flera år fått presentkort på
delicard.se på lite olika belopp och så får man gå in på nätet och välja. För nåt år sen fick vi äntligen den där efterlängtade gjutjärnsmorteln som vi haft mycket glädje av! I år får vi väl fundera på vad vi ska slå till på men nåt säger mig att brödformar inte skulle sitta helt fel!

Idag har jag skrivit ett långt brev som verkligen längtat efter att få bli skrivet, känns så skönt att ha gjort det och jag gissar att adressaten blir lite överraskad! Ska snart gå ut i kylan, tio minus, för att posta det. Sen är det bara att hoppas att det hinner fram till jul för det verkar vara lite si och så med postgången....annat var det förr *ler brett*

Måste sy den där julgardinen också som jag bara inte kommit mig för att sy...julförlamningen Ni vet!!!

I morgon är det fullt program. Vi ska handla julmat vilket vi planerar att göra tidigt på morgonen för att inte behöva slåss med alla andra som ska göra detsamma, vi får väl se om resten av Västerås tänkt detsamma!
Vi har några julklappar kvar att handla vilket bland annat innebär ett besök på IKEA med dotra och där tänkte vi också inta lunchmiddagen.
Sen ska dotra klä julgranen för en sak tummar jag inte på...den får inte kläs före 23:e december!!!!!

Sen blir det radio gissar jag för oss på kvällen...det rimstugor och annat. Vad jag verkligen saknar för att få den riktiga julkänslan är Bertil Perrolfs julnattsprogram från Gotland och en liten Irish coffe till det!!!! Det sista är ett helt internt meddelande!!

Men att höra O helga natt med Jussi Björling med ackomanjemang av vågorna vid kruttornet...det var jul!!!!

Nej, nu ska jag försöka bryta förlamningen och göra nån nytta....men här stressar vi inte upp oss för att det är jul. Vi ska ha det trevligt tillsammans med familjen det är viktigast av allt!

Jag är lyckligt lottad att ha en familj och tak över huvudet...det är inte alla som har det!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Säga vad man vill om postverket, men leverera trevlig julkort kan de.



Tack snälla Ia för det vackra julbrevet med det fina innehållet. Det var en prima överraskning som satte guldkant på den här dagen!



Här står skinkan i ugnen, jag har kokat fudge och skurit sillsallad nu efter lunch. Det ska nog bli jul här vid Stenstugu i år också!



Idag har vi bara ett par grader kallt och i morgon ska det regna, men all snö måtte väl inte regna bort, det blir nog kvar lite till jul.



Jag önskar dig och din familj en riktigt God Jul och Gott Nytt År.



Kram Ingrid

Postat av: Cattis

jag är oxå lyckligt lottad som har en så god vän...tack snälla för julkortet med innehåll...vad jag funderade o skakade för att innan jag öppnade skulle kunna klura ut vad de var...men innehållet överraskade...tack ännu en gång..

Önskar dig o la familia god jul...

2009-12-22 @ 20:26:09
URL: http://yeahdelila.blogg.se/
Postat av: Pia

Här är allt klart.. Granen klädd, julklapparna införskaffade och julskinkan sätts på kokning i morgon kväll.. mitt i natten brukar maken ha gjorde den klar och då tar vi första skinkmackan!! Mums!

Har nu fem dagars ledighet och det känns underbart! Hoppas "förlamningen" släpper.. men stressa inte!!

Kram!

2009-12-22 @ 21:46:31
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Pia

Men himmel vilken överraskning jag fick när posten kom nyss!!! Tack söta du för julkort och det smarriga innehållet!!! Tack själv för ett underbart bloggår och kontakten på FB!!! Kramar i massor!!

2009-12-23 @ 11:21:00
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Daniel

Och God Jul!



Tycker du ska fortsätta som jag och vara julförlamad resten av julhelgen.

2009-12-23 @ 14:20:05
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Irish coffe var länge sedan synd att det är så långt emellan OSS.GOOD JUUL

2009-12-23 @ 23:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback