Det börjar dra ihop sig!

Snart är julen här och det går fortare än någonsin tycker jag. Minns att när jag var liten brukade mormor säga, när jag tyckte att det var långt kvar till jul, att vänta Du bara till Du blir stor så får Du se hur fort det går!

Nu förstår jag precis vad hon menade!!!

Har Ni kommit i gång med julstöket?

Själv funderar jag på hur jag ska göra med julkorten i år, ska jag skriva dom där färdiga som ligger och väntar i min lilla kortlåda eller ska jag vara lite kreativ och göra egna...för nåt måste man väl skicka?? Om inte annat så för att....



Jag gissar att jag kommer att variera lite beroende på vem som är mottagaren men jag måste ha bestämt mig till den sextonde för då är sista dagen för julportot om kortet ska komma fram före jul. Ett tips som jag vill dela med mig av är att gå in på postens hemsida, där kan man skicka sina egna foton till en mycket billig penning. För 17.50 så skriver dom och postar kortet åt en...det är nog det billigaste posten utför idag!!

Jag skulle kunna skriva en lång krönika om hur det är ...f'låt hur det var att jobba på posten i juletider för oj så många roliga och jobbiga upplevelser man haft i postkassan. Tänk när det kom folk och trodde att man hade tid att klistra frimärken på deras 80 julkort trots att kön ringlade genom hela lokalen!! Nå, den berättelsen får vänta!

Hur firar Ni jul?
Vi kommer att göra precis som vanligt. På julafton går Blivande Maken och jag i härliga trivselkläder och njuter av ledigheten. Äter när vi vill och sover när vi vill...tittar på teve om vi vill men framförallt brukar vi ta oss en härlig promenad!
På juldagen kommer alla barnen och då firar vi vår julafton....också i lugn och ro!!!
På annandagen åker vi till Blivandes mamma och äter och fikar litegrann.

Hela helgen går i julefridens tecken!!!

Men, först måste det stökas lite och idag börjar jag i styvdotras rum...det ska dammas och städas men grovgörat har hon gjort så det kommer att gå som en dans. Sen ska jag sy en ny gardin åt henne och några kuddvar!!

Mot allvaret...ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: ~Kina~

Stämmer bra det där. Tycker inte det va länge sen det va jul;)

Julkort struntar jag i. Finns ju bloggen:D

Vi kommer fira uppe hos min mormor med släkten. Blir väl runt 10-12 stycken. Älskar våra jular. Ingen stress, alla skrotar runt och bara myser. äter och dricker gott och så julklappar såklart:)

Ha en bra dag!

Postat av: Unika

Det låter som en härlig jul! Vi ska också ta det lugnt denna julen. Vi kommer vara hemma, min mamma med särbo kommer, Maken mamma, hans pappa med sambo och sedan ingen mer. När vi firar hos min pappa är det stökigare, då är där massor av barn och hundar och vuxna. Och visst går det fortare för vart år! Lite grann har vi allt hunnit med att julpynta, men mycket har det inte varit eftersom det blev lite dramatik här hemma... ;) Men jag mår mycket, mycket bättre nu, så det blir nog en riktig jul i år med.

Kram, Unika

2009-12-07 @ 19:28:40
URL: http://www.mammajag.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Det låter som om du laddar för en riktigt mysig jul. Jag kommer att skicka julkort precis som vanligt, men jag är inte speciellt pysslig av mig, så det blir köpta. Jag köper alltid Mun o fotmålarnas alster. Deras kort är så vackra och så inbillar jag mig att jag gör mera nytta med att handla av dem än att köpa julkort i affären.



Ha det gott i julstöket!

Kram Ingrid

2009-12-07 @ 22:06:46
URL: http://blog.stenstugu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback