Snömannen




av Jo Nesbö.

Ja, han har lyckats igen men det har säkert redan många av Er märkt för det är ju ett bra tag sedan denna bok kom ut, jag har bara inte tagit mig tiden att läsa den. Det är en rejäl tegelsten...500 sidor i pocket och det brukar ta sin tid att ta sig igenom.

Men...jag hade glömt hur intagande Harry Hole är. När man väl kommit in i handlingen, vilket går ovanligt snabbt i denna bok, så är man fast. Jag låg ute i solstolen tills solen gick ner bakom hallonhäcken och jag började frysa innan jag insåg att det var dags att gå in. Harry höll mig hårt i sitt grepp!
Jag streckläste de sista 300 sidorna!

Jag brukar ju sällan skriva så mycket om handlingen och det tänker jag inte göra om denna heller men lite...

Det dyker upp snögubbar i Oslo och i samband med varje snögubbe så försvinner det en gift kvinna. Gemensamt har också kvinnorna det att de är mammor! Så småningom kommer man på att detta har hänt under ganska många år i hela Norge. Upplösningen är spännande även om jag faktiskt nånstans mitt i boken var och nosade på sanningen!

Jag ser fram emot nästa Harry Hole...för visst kommer det flera eller???

Kommentarer
Postat av: Anonym

God morgon och tack för ditt inlägg:) Hoppas du får en bra dag:) Kram Nilla

Postat av: ingmarie

Jag har läst den boken men den var inget i mitt tycke. Såg du filmen i söndags kväll av Nora Roberts. Tyckte nog att boken var bättre

2009-08-25 @ 11:43:54
URL: http://mimmiros.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh va gott.. kanske ska fixa nå sånt här hemma med :) Tess kunde inte komma så får äta själv =(



Jo kontoret har öppet imorrn så ska gå å klaga. Har även ett par grannar att klaga på också!!

2009-08-25 @ 17:42:52
URL: http://lindblom86.blogg.se/
Postat av: Pia

Tack för boktips!! :o)

Hoppas du hittade det försvunna dokumentet! Kram!

2009-08-26 @ 21:17:16
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback