Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap



av Mary Ann Shaffer.

Den här boken har jag läst med njutning...och jag har valt att läsa den mycket långsamt för jag ville ha den kvar länge!

Den är skriven som en brevväxling mellan flera olika personer men främst mellan en 32-årig författarinna och flera medlemmar i litteratursällskapet på ön Guernsey. Den utspelar sig precis efter andra världskrigets slut och trots att jag är ganska ointresserad av historia så faller ändå denna bok mig i smaken.

Man mår helt enkelt bra av att läsa den här, den ger ett litet skratt då och då trots att det emellanåt berättas om svåra händelser under kriget.

Har Du bara en bok kvar att läsa detta år så måste det vara den här!

Tyvärr kan man inte glädjas åt att det kommer flera böcker av denna författarinna som debuterade med denna underbara bok i en ålder av 73 år och tyvärr dog precis i samband med utgivningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback