Bra musik...eller??




I morse när jag satte på vår lokalradiostation så var temat vad som var bra eller dåligt med P4 Västmanland! Många ringde in och pratade in på deras telefonsvarare som sedan spelades upp i radion.
De flesta var äldre, ja, betydligt äldre än jag i alla fall och nästan samtliga ansåg att musiken var dålig. Bara en massa unga tjejer som skrek på engelska!!

Det fick mig att börja fundera lite på vad är bra musik? Vem bestämmer vad som är bra musik?

Jag har nämligen de senaste veckorna haft en låt som snurrar i mitt huvud och jag hör den ganska ofta på radion och då ska Ni veta att jag lyssnar bara på två kanaler....P4 Västmanland eller P1. Den här låten är vare sig engelsk eller skrikig tycker jag....men frågan är om den är bra?

Jag måste erkänna att jag tycker inte att den är speciellt bra men den fastnar...och det är väl ett tecken på att det nånstans är bra..eller vad säger Du???



Blivande Maken tycker att den har vissa likheter med denna...




Faktum är att jag kan förstå det och kanske är det därför den fastnat för jag gillar Twisted Sisters av nån väldigt märklig anledning!!

När jag väljer musik själv lyssnar jag gärna på svenskt, nytt som gammalt! Det enda jag väl egentligen väljer bort är den enformiga musiken som Trance till exempel!!

Vad lyssnar Du på??

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Båten låten var kanske så där... lite svängig förstås.

men annars så lyssnar jag mest på dansband. Lasse Stefanz, Vikingarna, Thorleifs och Hasse Andersson och många andra. Tur att vi har olika smak inom allt.

Kram Ingrid

Postat av: TT

Istället för att rada upp allt jag gillar kan jag säga att det mesta utom svensktopp och dansband går bra.

2009-08-17 @ 21:35:02
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: soffie smyger förbi

jag är en allätare då det gäller musik beror helt på humör,men hårdrock går alltid hem å Madonna med:O)

2009-08-17 @ 22:56:56
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Tanten

Jag är nästan allätare på ett sätt. Alla möjliga genrer, man jag har svårt för dansband, musikalmusik och schlager. Däremot är jag väldigt bestämd på vad jag gillar när det kommer till artister.

2009-08-18 @ 08:39:15
URL: http://plasttanten.blogg.se/
Postat av: ellinor

så kan det va:))

2009-08-18 @ 09:04:17
URL: http://ellinorericsson.blogg.se/
Postat av: Majsan

Jag är allätare men svänger nog mer i kroppen när jag hör progg och rock =o)



Det är ju det där med musik; det är smaksak om vad som är bra och inte, vilken låt som skall vinna och inte och det finns ju en klar orsak till att jag bojkottar melodifestivalen ;)



Stor kram

2009-08-18 @ 10:38:04
URL: http://www.chattens.se
Postat av: Nilla

Nu hittade jag ju dig här genom att du skrev till mig :) Spännande! Kram

2009-08-18 @ 10:53:13
Postat av: Nilla

Det jag absolut inte kan lyssna på det är riktig hårdrock, det går bara inte, opera och jazz är inte heller nån höjdare för mig.

Är det så där man gör när man skriver in URL? Som jag gjort?

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback