Blandat bandat!

Jag vill minnas att det nån gång i min ungdom fanns ett radioprogram som hette så men idag får det stå för min blogg som kommer att ha ett blandat innehåll!!

Först och främst blir jag lite sur över folk som slänger in spamkommentarer hos mig...Titta gärna in hos!...Fin blogg Du har, titta in hos mig!...Du får gärna lägga in mig hos Dig så lägger jag in Dig!  osv.... Jag vill ha kommentarer men kommentarer på det jag skrivit annars kan det vara! Alternativet är att lägga in en kontrollfunktion men det känns ju lite fånigt!!! Hur gör Ni??

Idag är det en strålande härlig sensommardag, solen skiner med full kraft och det kändes riktigt bra att klä sig i Eva-dräkt och duscha av sig på gården! Så nu sitter jag här ren och väldoftande!

Det är nu två dagar till mitt nya liv börjar...livet som studerande! Det är jättespännande och jag fudnerar mycket på vad som väntar mig! Jag har kunnat läsa en presentation av alla som ska gå utbildningen och det verkar vara av varierande kunskapsnivå på oss och det känns ju skönt för kanske slipper jag att känna mig ensam okunnig. Det är ju en sak att sitta här hemma och pula med HTML-koder och bilder för då är det ingen som märker hur urbota dum man kan vara...en annan sak att visa det i det offentliga!!!
Nå, jag sätter på mig en munkavle så inga grodor hoppar ur munnen på mig så ska det nog gå bra!



Studieekonomin är i alla fall ordnad...känns skönt! Men å andra sidan har jag fått ett nytt ont öga till FK...jag tror de förföljer mig men den historien ska Ni slippa!!

Idag blir det nog ingen skogstur, nacken gillar inte att gå länge med en korg på armen. Idag är det väldigt stelt och knöligt och jag har en lätt migränkänning hela tiden. Redan igår började det så när jag gick och lade mig för att läsa så såg jag absolut ingenting så det var bara att släcka och lyssna på Karlavagnen istället...inte fel i och för sig men ändå!!

Tomaterna njuter nu i solen, hoppas snart få smaka en mogen. Dock misstänker jag att vi kommer att få många tomater att sylta in...eller nån som har ett bra tips på hur man kan få sena tomater att mogna??

Idag tänkte jag också försöka ta mig runt i trädgården med kameran och fotografera alla pelargoner...samt några andra extrasöta blommor! Blir nog en fotoblogg mot kvällen kanske!

Nån novellrysare blev det inte igår kväll....jag tordes inte!! Hur pinsamt vore det itne att behöva ringa Blivande Maken och be honom komma ut och hämta mig? Den glädjen vill jag inte ge vare sig honom eller andra!!!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hejsan!

Det där med kommentarer är lite knepigt. Det är klart man vill ha feedback på det man skriver, men alla gånger kanske den som är inne och läser inte tycker att det är så mycket att kommentera inte så mycket att orda om.



Om det skulle vara så är jag ändå glad över en hälsning, över att få veta att just du var och hälsade på. Jag ser i statistiken att jag oftast har över 100 besök om dagen - av dem är det kanske 8-10 st som lämnar några spår efter sig.



Angående dina tomatbekymmer. När jag hade tomater ute lät jag dem sitta på plantan så länge det gick, sen klippte jag av plantan och tog in den och hängde den upp och ner i ett fönster med tomater och allt. Jag lovar dig, de mognar!! Nu har jag mitt lilla växthus och där har vi haft tomater hela sommaren och ännu finns det många kvar.



Lycka till med din studiestart. Jag började plugga på heltid på Komvux när jag var 45, så det är aldrig för sent.



Kram Ingrid

Postat av: Cina

Hej!

Har försökt kommentera hos dig ett tag men det har inte fungerat. Jag provar igen! Nu!

Vad roligt att börja plugga! Var det till IT-handläggare??

Det är härligt att kunna ta tillvara de sista sommardagarna! Jag och Store Bror plockade blåbär idag, det går inte så långa stunder, lederna sätter stopp, å andra sidan sägs det ju att blåbär är bra för lederna så jag fyller på förråden!

Varm kram!

2009-08-21 @ 00:16:48
URL: http://cinaslada.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback