Äppelkakeproblem!

Det är fullt upp kan jag säga!!!

Jag blev snabbt nedtagen på jorden angående detta att jag trodde att jag kunde nåt om word, jag kunde ju baske mig ingenting!! Nu kan jag lite mera men inte tillräckligt!

Jag ska försöka att berätta lite enkelt om vad uppgiften går ut på. Vi fick ett häfte med olika dokument som vi ska härma. Vi ska analysera teckensnitt (vet Ni hur svårt det är?), vi ska göra kantlinjer, vågräta linjer, vi ska sätta in foton och vi ska göra en ram av äpplen runt ett äppelkakerecept! Kan ju låta enkelt men det är det INTE!

Jag letar förtvivlat i mallar, tabeller, wordart, smartart, clipart...ja, allt Ni kan komma på! Den hjälp vi har fått är att de flesta texterna har vi fått som filer men de ska ju då redigeras. Jag har nu vad jag tror åtminstone fått till allt utom denna förbaskade äppelram, det otroliga är bara att i morse när jag höll på med en annan uppgift så svischade denna äppelrad förbi men jag tänkte ju inte på att notera exakt var jag såg den!! Nån som har en till övers....som en liten detalj i fall nu nån förstår vad jag är ute efter så har jag word 2007.

Nu har jag suttit hela dagen med detta så nu ska jag göra nåt annat tänkte jag...gå ut och diska!

I morgon åker vi till stan på morgonen för det är åter dags för bildterapi och sedan åker vi till Alvesta efter det!

Det blir väldigt korta och snabba inlägg här just nu men det blir nog bättre bara jag väl kommer in i läsandet!!!


Alldeles precis efter att jag publicerat detta inlägg så fick ajg hjälp av en klasskamrat i vårt virtuella klassrum så nu sitter det en fin äppelram runt receptet....nu ska jag bara ha dit ett foto mitt i alltihopa men det får bli en annan dag...nu känner jag mig riktigt lättad!!!!

Sen ska jag väl tillägga att problemet häromdagen var inte att jag inte sparade med jämna mellanrum för det lärde jag mig redan i början av min karriär inom datahanteringen men jag talade inte om var jag ville spara det så HAN *fick lära mig idag att datorer är maskulina ;)* la det där han ville....och det vet Ni väl hur det är när män får bestämma??????

Kommentarer
Postat av: Nilla

För mig är det där rena grekiskan, jag kan absolut ingenting om såna där saker, wordart,smartart etc??

du verkar få ordning på det där nu iaf :) krampåre

2009-08-27 @ 18:17:04
Postat av: Ingrid

Men vem är det som påstår att datorer är maskulina? Det var det dummaste! Klart de tillhör det feminina släktet - det har jag i alla fall alltid hört. Fast jag föredrar neutrum - datorn den - inte han och inte hon. /Ingrid

Postat av: Nancy66

Datorn är ett tingest, håller med Ingrid, :)

Behöver du någon hjälp så maila mig gärna, kan kanske vara till nytta mellan varven,



Skönt att du fick hjälp med din äppelram,



Ha det gott,

2009-08-27 @ 22:07:06
URL: http://nancy66.zoomin.se
Postat av: Cattis

jag tror aldrig jag ahr kännt mig så nollställd o blåst som när jag började datautbildningen...lägg därtill att jag var i en grupp som liknade SFI...jag slutade ju efter några gånger..men jösses dessa indrag o tabbar o allt...som sagt man trodde man kunde..o de kan man ju, det är ju där de blir knas för man är självlärd o så ska man lära om samma sak PÅ RÄTT SÄTT...det går ju inte att programmera om en redan inläd skalle..

Men visst är det rätt kul när man börjar få kläm på det...ha en bra helg...kram..

2009-08-28 @ 08:08:20
URL: http://yeahdelila.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kikar in och önskar dig en bra dag:) Du verkar ha fullt upp nu. Massa kramar

2009-08-31 @ 08:10:42
Postat av: Nilla

Glömde skriva att det ovanför var från mig:P

2009-08-31 @ 08:12:23
URL: http://metrobloggen.se/kampenattoverleva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback