God förmiddag!

Det blev inget inlägg igår och jag har själv ingen aning om varför!!!

Vi åkte i alla fall ut till torpet i fredags när alla var där de skulle och vi inte hade fler måsten att ta hänsyn till! Packade upp det som måste packas upp och sen in efter varsin trädgårdsdyna och varsitt glas vin...sen satte vi oss bara ner och njöt av tillvaron!

Bara att sitta och lyssna på tystnaden är en upplevelse i sig. Slippa allt buller och larm som finns i staden!

Sen grillade vi den av mig i stan förberedda fläskfilén och till det åt vi färdig rotsaksgratäng som vi köpte på Ica....den är faktiskt mycket god!

Ganska tidigt knatade vi i säng för man blir trött av lantluften!

På lördagen så löste vi som vanligt melodikrysset och sedan kom vi överens om att det är itne nödvändigt att göra nåt nyttigt varje dag så vi satt i solen och njöt av livet.



Lite snöstorm fick vi uppleva!!! Fast egentligen så är det Sambon som sprutar vatten och jag står i motljus och fotar...men visst ser det nästan ut som snöstorm?



Sädesärlorna underhöll oss som vanligt. De försökte bjuda upp katterna till lek men våra fröknar har blivit tillräckligt gamla för att veta att det är en mycket ojämn kamp...de har ingen chans mot de svartvita retstickorna!!!!!!



Som vanligt så bjuder ju Kajsa på roliga bilder!!!!

Kommentarer
Postat av: Nancy66

Det låter jättemysigt. Ja, det ser verkligen ut som att det är snöstorm, hua....

Ha en fin söndag, här slappas det bara idag, skönt.

Postat av: Pia

Nice!!! :o)

Sv: Tindra är en tjej som jag följt rätt länge och som nyligen fått ett ganska tungt besked. Tydligen har hon låst sin blogg under veckan jag var bortrest och nu vet jag inte hur jag ska få kontakt med henne.. Tror inte att hon stängt ute mig med vilje ;o)

Ha en riktigt skön söndag! Här ska göras vårfint i köket! :o)

2009-04-19 @ 11:56:28
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Majsan

Jag trodde det var snö innan jag läste! Snyggt jobbat..

2009-04-19 @ 12:23:50
URL: http://www.chattens.se
Postat av: Micke

Ja, de där sädesärlorna känner man ju till.. riktiga retstickor :) Det är skön bara göra ingenting också!

2009-04-19 @ 21:11:18
URL: http://kludd.se
Postat av: Kerstin

Jag läste en bit, såg sedan bilden och tänkte, var har ni stugan som har haft sånt busväder? Ja, sedan fattade jag ju, vatten i motljus. Visst är det underbart att komma ut på landet där bara fågelkvitter hörs? Vi åker dit på Fredag, längtar.

Bra tips om papperskrukorna, har jag aldrig tänkt på att man kan göra själv.

2009-04-20 @ 00:13:07
URL: http://pellispricken.bloggagratis.se
Postat av: Cattis

visst är det skönt att släppa alla måsten...huvudsaken man har mat på bordet o tak över huvudet..lr mat på taket och bord över huvudet...spelar roll...städa o fixa kan man göra i ett annat liv..jag kommer väl återfödas som städerska eftersom jag försakat det i helamitt vuxna liv...Men jag lever för att leva...inte för att städa.Kram...

2009-04-20 @ 09:53:14
URL: http://yeahdelila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback