Promenad på Björnön!

Vi har en otroligt vacker plats bara 10 minuters bilfärd härifrån, en ö vid namn Björnö. Ön har varit naturreservat sedan 1959 och bjuder otroliga möjligheter till naturupplevelser. Där finns en campingplats, en stugby och flera möjligheter till bad!

Idag när jag vaknade och tittade ut och såg att solen faktiskt var uppe ja, då kände jag att nu måste jag ut till Björnön för att möta hösten med kameran. Som den forne gotlänning jag är så älskar jag ju vattnet och värmen som var ute idag gjorde nästan att man ville doppa åtminstone tån. Jag lät dock bli för att inte helt övertyga mitt sällskap om att jag är så tokig som jag verkar!!!

Fotona blev dock inte så bra som jag skulle ha önskat, vet inte riktigt vad som blev tokigt men så är det ju bara ibland men jag tänkte ändå bjuda Er på några av dom!


   

   

Nån för övrigt som kan identifiera denna vackra svamp och här är jag mycket medveten om dålig bildkvalité men nyfikenheten vinner!



Ja, som Ni förstår så blev det en skön dag i solen nästan så jag blir sugen på att återvända dit i morgon om vädret är med mig. Då ska jag dock åka ensam så jag kan kräla på backen och fota precis som jag vill utan att nån ska behöva stå bredvid och känna sig fånig för min skull! Nu tror jag i och för sig att dagens sällskap inte skulle bry sig men jag visste att hon var trött och då ville jag inte dra ut på tiden alltför mycket med att springa omkring som en galning med kameran...ja, så som jag brukar alltså! Har jag sagt förresten att jag börjar bli smått sugen på en systemkamera...?

 


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag tycker att bilderna är jättebra =)

Din tender care har rea i katalog 15 såg jag, istället för 100 kr kostar den då 59 kr =)

Postat av: Anna

Det var ju mysiga bilder =) Mamma och jag var dit idag, fast vi gick bara spåret, skönt det med. Säg till om du vill ha sällskap någon dag =)

2008-09-23 @ 20:00:39
URL: http://lindblom86.blogg.se/
Postat av: sussi

ojaa..Bada nu!! här går vi i täckbyxer nästan hehehe

2008-09-24 @ 08:22:04
URL: http://mittguldfiskminne.blogg.se/
Postat av: Pia

Bara älskar dina bilder!!! Tack för boktipset oxå.. Här är ju full rulle med mamma på besök.. Har stulit till mig fem min vid datorn.. Kram!

2008-09-24 @ 16:55:06
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback