Melankolisk!

Ja, av någon anledning är det nog den rätta benämningen på min sinnesstämning idag.

Livet pågår för fullt men nånstans känns det som att jag glömmer att leva just nu! Tror att det är förkylningen som tar på krafterna men jag tror också att ibland måste man tillåta att melankolin gör ett besök hos en.

När jag blir på det här humöret då plockar jag fram ett par skivor som jag älskar att lyssna på. En artist som funnits i mitt hjärta ända sedan jag var tolv-tretton år. Det var en kamrat som var en sex-sju år äldre som introducerade denna sångerska hos mig. Jag var på den tiden aktiv inom UNF, Ungdomens NykterhetsFörbund, och man var på många läger och annan föreningsverksamhet där man blev väl fostrad inom både det ena och det andra! En bra och danande uppfostran helt enkelt...önskar att föreningsverksamheten blomstrade bättre idag, att allt inte bara handlade om idrott och prestation!

Nå, åter till denna underbara artist som tyvärr inte finns med oss längre. Hon gick bort i cancer redan vid 43 års ålder och jag minns det tydligt. Vi satt på övervåningen av IOGT-NTO´s lokal på Murgatan, vägg i vägg med Hansabio, vi satt i en ring på golvet och vi spelade hennes skivor om och om igen.

Jag pratar om
Barbro Hörberg!




Just nu är det just denna skiva som snurrar i spelaren, jag har köpt hennes skivor på CD, de på vinyl var nog mer eller mindre utslitna!

Bara att se titlarna på hennes låtar är fascinerande.....Jag älskar en kille som ingen annan tycker om....Gamla älskade barn...Förr i världen var himmelen blå...ja, jag kan räkna upp flera!  Att sedan lyssna på dom....det är som att lyssna på sagor!




Klicka på den här raden och titta....och lyssna...ta Er tiden!!! (Kan nån lära mig hur man lägger in en video från Youtube..sådär snitsigt ;))
Tack Tess...det funkade!!!!
Så...nu har jag delat med mig av nåt jag tycker mycket om....nu ska jag fika med dotra som myss kommit hem från skolan!!!!

Kommentarer
Postat av: Tess

Gjorde en beskrivning om hur i min blogg förut. Kolla där o se om du förstår den :)



http://tess021.blogg.se/2008/april/hur-lagger-man-in-ett-klipp.html



2008-09-17 @ 17:57:48
URL: http://tess021.blogg.se/
Postat av: Anna

Hehe såg att Tess redan förklarat =)

Det med en "ny blogg" får du allt fråga tess om.. igen =P Det är hon som fixat min faktiskt..

Men kan länka till en blogg där dom förklarar hur man gör. Du är ju lite smartare än vad jag är så du kanske försåtår dig på det ;)

2008-09-17 @ 22:47:44
URL: http://lindblom86.blogg.se/
Postat av: Anna

http://designadinblogg.se/



Där hittar man lite allt möjligt om bloggar.

Skit bra sida även om ja fattar noll på vissa grejer =)

2008-09-17 @ 22:51:20
URL: http://lindblom86.blogg.se/
Postat av: sussi

Man ska tillåta sig i bland vara nere. Man kan inte vara på topp jämt! ang artisten..Aldrig hört talas om..när dog hon?

2008-09-17 @ 22:53:01
Postat av: Majsan

Så längesedan jag hörde Barbro Hörberg! Ögon, känsliga för grönt....

2008-09-22 @ 20:20:05
URL: http://www.chattens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback