Egentligen...

...så brukar jag inte delta i tävlingar där man ska motivera men av nån anledning så har jag gjort det nu...trots allt!

Det handlar om ett par pulsvärmare...som man kan vinna om man tittar in på ....
DEN HÄR SIDAN....

Ända sedan jag var liten har jag varit fascinerad av handarbete, jag höll på att skriva allt handarbete men då hade jag ljugit för broderi är faktiskt ett handarbete som jag inte har fastnat för! Tro mig jag har försökt...många gånger och de flesta gångerna så har moster räddat mig genom att slutföra det. De enda broderierna jag lyckats göra klart och fått nån form av användning för är ett par tavlor i sk minilångstygn och det kallar väl knappast en erfaren brodör för broderi!!!

När mamma dog så ärvde jag allt hennes handarbete och det är nu placerat i mitt hobbyrum och jag kan lova att det är nästan nog för att öppna en garnaffär! Då kan man ju undra varför i hela friden sätter jag mig inte och gör ett par pulsvärmare själv????

Ja...saken är enkel...det är alldeles för pilligt för mig..och tålamodskrävande! Däremot stickar jag gärna tröjor även om det inte sker så ofta men det händer. Skulle gärna sticka vanliga vantar om jag bara hittade ett mönster på två stickor. Kanske får jag ta mig en tur till pappa i Alvesta för att hämta mammas alla mönster för jag vet att hon hade ett kanonbra...men hur hitta just det bland alla 1000....

Sen finns det så mycket annat pyssel som jag älskar att hålla på med sy kläder till exempel, dock saknar jag en bra Husqvarna just nu, har en Singer men vi trivs inte ihop. När ungarna var små sydde jag mycket till dom i trikå och det var så jag lärde mig att sy. Eller det var väl också en sanning med modifikation min mormor var sömmerska på Gotland så nog hade hon väckt intresset redan då men efter att jag gått en kurs i "Sy i mjuka tyger" så kom jag igång ordentligt.

Måla på glas och porslin är också nåt jag gjort en del genom åren, numera blir det mest med Panduros färger då de inte behöver speciell brännugn men även sk äkta porslinsmålning har jag sysslat med!

Patchwork är himla kul och det gick jag också en kurs i för många år sen...jag har all utrustning som kan behövas men tyvärr blir det inte så mycket gjort....trots att jag samlat på mig hur mycket tyg som helst.

Nu har jag nåt annat på gång...jag ska försöka mig på detta med scrapbooking...egentligen tror jag att det också är för pilligt för mig men att kunna få ge bort foton man tagit i ett vackert album...det känns som om det vore nåt för mig...så nu måste jag...

Först iordningställa hobbyrummet till ett hobbyrum och inte ett extra förvaringsutrymme....samt åka ner på stan och besöka Panduro....

Kommentarer
Postat av: Pia

Vad pysslig du är!! Lycka till med scrapbooking; det är kul! Jag har en symaskin som jag kan köra raksöm och sicksack med.. Sticka rät och avig funkar, men inget mer avancerat.

Kram på dig!

Postat av: Anna

Det va riktigt niice nere i lokalen i onsdags!

Trevliga vänner har du med =)



Ska ta det lugnt med Tess i kväll, vin och krogen!

Förstår inte riktigt..



Mega bamse kram =)

2008-09-26 @ 19:05:49
URL: http://lindblom86.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Min mamma var sömmerska och jag lärde mig aldrig sy, visst är det konstigt. Men hon var så duktig och gjorde det så gärna, så jag behövde aldrig. Lappa och laga, sy gardiner och sådant mera enkelt, det är det enda jag använder symaskinen till.



Ha en fin helg!

/Ingrid

2008-09-26 @ 22:51:34
URL: http://dagbok.stenstugu.com
Postat av: Jeanette

Hoppas att du vinner de pulsvärmarna.

Jag är ju mer för att virka istället

men även det har legat på is ett tag

Dottern vill att vi skall börja scrappa

det vill jag med, men först måste jag

få till hobbyrummet. Får ta itu med det

en dag snart!

2008-09-27 @ 11:36:17
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback