Tidig onsdag!

Vaknade tidigt i morse och kunde inte somna om. Gick upp  och gjorde mitt morgonkaffe och tittade ut....

Morgon på Gideonsberg!

Fullmånen, eller åtminstone nästan, lyste över Bergslagsvägen och det bådade gott väder!

Himlen brinner!

Efter kaffet tittade jag ut från vardagsrummet och såg att himlen nästan brann. Kläderna åkte på med full fart för nu var det dags för en promenad längs Mälaren!

Efter diverse förhinder anlände jag till Mälarparken och då hade solen fortsatt till nåt annat ställe på jorden men dimman låg tät vilket inte heller är så illa när kameran är tänkt att användas flitigt. Flitigt var ordet för när jag kom hem hade jag tagit nästan 180 bilder och jag tänkte dela med mig av några!
Redan därnere skickade jag ett inlägg via mobilen men det försvann nog nånstans i cyberrymden!

                           

Fyrskeppet Svenska Björn sett från två olika vinklar!

Bilden ställer nästan till det för ögat tycker jag!

Detta var ett helt nytt område för mig att promenera på så jag hittade en hel del överraskningar och detta trots mina snart 30 år i Västerås!
Denna spång blev jag nästan yr i mössan av att gå på och även bilden gör mig lite yr...

Mitt ute i intet hittade jag plötsligt en allé!                           Alllén från andra hållet!

Jag hittade en allé som jag inte på nåt vis kan förstå hur den använts. Den har sin början och sitt slut mitt i skogen...men vacker var den!

Naturligtvis var inte kameran inställd som den skulle och haren hade itne lust att posera hur länge som helst!

Vem som blev mest skrämd glömde jag att ta reda på! Naturligtvis var ju inte kameran rätt inställd och inte behagade Harry Hare att sitta kvar så länge så jag kunde ordna det men på nåt vis gillar jag bilden ändå!




Är man vid Mälaren så måste man ju naturligtvis ta några vattenbilder! Bestämde mig för att när lönen kommer så ska det inhandlas ett litet nätt stativ...kanske lyckas jag bättre då!

En vad jag tror kamomill växer ensam vid strandkanten...En ensam renfana...

Blommor är ju en av mina stora passioner och dessa två kunde jag inte motstå. Det är nåt speciellt med blommor och hav...f'låt sjö!

Dimman ligger tät...bortom den hörs larm och stoj från staden!
Ibland är det fantastiska färger som syns i det svartvita!

Vatten...vatten....vatten.....ibland saknar jag Gotland!

Jag letar ju efter nya dörrar i livet....vad kan jag hitta bakom denna?

Är det kanske bakom denna dörr jag kan hitta min ro....min frid....eller kanske släcka den törst som finns hos mig?
Om jag öppnar den...är det där min själs tillfredsställelse finns....

Kommentarer
Postat av: Eva (lovebaby71)

Kanonfina bilder verkligen..kanske vi två kan ut och fota tillsammans någon dag?

2008-10-15 @ 11:44:39
Postat av: Eva (lovebaby71)

Kanonfina bilder verkligen..kanske vi två kan ut och fota tillsammans någon dag?

2008-10-15 @ 11:45:02
Postat av: Marina (missmarina)

jättefina bilder verkligen. duktig du e :)

2008-10-15 @ 14:01:31
Postat av: Anna

Hittade hit via Pias blogg. Vilka vackra bilder, jag skulle oxå vilja kunna fota så fina bilder. Fast jag hittar något att fota, som hösten tex är ju väldigt vacker här uppe i norr så blir fotona platta och tråkiga. Det är så roligt att se sånba foton, brukar fantisera runt dom :)



Anna

Postat av: Ingrid

Så många vackra foton! Och vilken filosofisk betraktelse på slutet.



Kram Ingrid

2008-10-15 @ 16:51:07
URL: http://stenstugu.com
Postat av: Annika

vad roligt att du hittade till mig.

Underbara foton du tagit, vilken ljuvlig morgon prommis. Inte dåligt att träffa "herr jösse" oxå.



Hit kikar jag fler gånger, ser att världen är liten för min kompis Wiccan anna varit hit oxå.



Ha en bra dag/ annika från haparanda

2008-10-15 @ 19:36:05
URL: http://www.goldenochvitt.blogspot.com
Postat av: Viktoria

Fina bilder :)

2008-10-15 @ 19:40:42
URL: http://vickanp.blogg.se/
Postat av: jessica

vilka fiina bilder :)

2008-10-15 @ 19:44:07
URL: http://absolutejessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback