En söndag i oktober!

Försökte igår att dela med mig av den vackra höstdagen men det ville sig inte alls! Tycker nog att Blogg.se krånglar lite för mycket emellanåt!

Vi tog oss i alla fall ut på Björnön för en långpromenad som övrigt varade i två underbara timmar...nån mer än jag som tänkt på att allt ser så annorlunda ut när man har en kamera i handen, man tittar på naturen från ett annat perspektiv tycker jag!

Maskrosen sken i kapp med solen..kan man kanske kalla den solros?

Jag älskar solrosor....f'låt maskrosor!

En lila färgklick bland alla höstfärger!

Den här är inte så illa den heller...tänk att två så vackra växter kan vara så illa beryktade?!



Jag fick också chansen att visa min sambo hur hasselnöten ser ut på sin kvist. Mindes då också de två enorma hasselbuskar som växte framför huset i Hogrän på Gotland där jag växte upp, fast jag minns aldrig att vi plockade några nötter!!!!



För mig skulle denna bild lika gärna kunna vara tagen på Gotland i ett vackert änge! Ett änge är nåt mycket speciellt det närmaste jag kan komma i beskriving är en hage men det känns ändå inte helt korrekt.
Varje vår åkte vi till Mästerby änge och fagade, en fantastisk familjeupplevelse! Alla hade varsin räfsa och så gjorde man änget vårfint! Efteråt belönades man med kaffe och dopp!



Underbart tak!!

    

Otroliga färger och Ni ser väl mistelträdet? Ja, det är ju förstås inget eget träd utan ytterligare en växt som inte är helt rumsren då det ju faktiskt är en parasit, Sveriges enda trädlevande för övrigt och även min nya landskapsblomma!

     

Jag var ju också tvungen att leka lite med kameran vid vattnet....inga toppenbilder men ändå framkallar de nån form av glädje....och ger massor av utrymme för fantasi!

 

Mera lek med kameran! Det har varit en rejäl debatt och är fortfarande om att man huggit ner massor av skog på Björnön för att de var i vägen för vår flygplats. Visst ser det kalt ut på sina ställen men å andra sidan är det kanske också nödvändigt, det ger ju onekligen utrymme för nya växter och nya insekter!



Avslutningsvis bara en otroligt vacker bild från en av de högsta punkterna på Björnön! Visst är det underbara färger?


Kommentarer
Postat av: Anna

ååh riktigt mysiga bilder =)

Postat av: Cattis

jättefina bilder..gillade den näst sista på vattnet..o taket..hm..har du sett min blogg från igår..jag har en nästan likadan bild..förvånande?

Ha en bra måndag..

2008-10-13 @ 12:10:46
URL: http://yeahdelila.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vilka härliga höstfoton!

Här går vi i Masshagen som också är en hassellund, men den är biotopskyddad, så den ser skräpigare ut än ditt fina kort.

Jag har läst i flera bloggar att blogg.se tydligen haft problem i helgen.

Kram Ingrid

2008-10-13 @ 14:29:02
URL: http://stenstugu.com
Postat av: Majsan

Underbara bilder!!!

2008-10-13 @ 14:47:45
URL: http://www.chattens.se
Postat av: Pia

Vilka underbara bilder.. Tänk vilken fantastisk natur vi har! Hassel, jag vill ha hasselkvistar.. De är ju så vackra!

Ja, blogg.se har nästan gett mig hjärtflimmer i helgen med sitt "webbsidan kan ej visas"!! :o)

Kram på dig!

2008-10-13 @ 19:45:46
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Nr 12

Hej svejs

Vilka härliga bilder du vill dela med dig

Ha en fin onsdag

2008-10-14 @ 23:21:33
URL: http://www.metrobloggen.se/planket

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback