Tröstaren

Av Karin Wahlberg.

Jag har läst alla hennes böcker och tyckt att de varit kolossalt bra och det är denna också men inte förrän på slutet. Tror faktiskt inte att jag läst ut den om jag inte kände till henne så pass väl som jag gör.

Återigen möter jag polisen Claesson och hans fru kirurgen...de väntar sitt andra barn och oron över detta ligger bakom i hela historian, mest då för att hon är så "gammal"...hela 46 år!!!!!

Mordoffret är en kvinna på väg hem från en syjunta då hon hör nåt märkligt ljud på kyrkogården. Hon går in och kollar vad som låter och då blir hon skjuten i magen. Operationen lyckas och hon blir flyttat från intensiven till vanlig avdelning....där dör hon tämligen omgående....omständigheterna är mycket märkliga!

Ganska snart fick jag klart för mig hur allt hängde ihop....inte till fullo men nästan....det är inte heller nåt jag gillar...jag vill bli överraskad!

Hursom så kommer jag att läsa hennes nästa bok också...jag gillar nämligen karaktärerna i hennes böcker!!

Nu tar jag Leena Lehtolainen i handen och går ut och lägger mig i hammocken, ska bli riktigt kul att lära känna en för mig ny författare!

Hyfsat bra bok..

Kommentarer
Postat av: S

härligt att ligga o läsa i en hammock!! det gjorde ja med förrut när vi hade en sån. =)

Postat av: Anna

hehe jodå, det blev "otryggare kan ingen vara" =)



Har kommit på nu att ja ska försöka låta bli att diskutera med din son, för det går inte ;)





Okej, jag ringer å hör =)

2008-06-28 @ 19:24:58
URL: http://lindblom86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback