Bilbesiktning!

...syster....eller bror!    Då var det åter dags för den årliga kontrollen av bilen!!!

Det märkliga är att bilen är sambons ansvar, jag tycker inte det är mer än rätt då jag ansvarar för det mesta av resten *utom disk och tvätt*...gissa vem som fick se till förra veckan att få en besiktningstid??? På tisdag är det nämligen körförbud!!! Körförbud på semestern är ju ingen hit kan jag tycka....

Vi har ett litet trassel på bilen som jag är rädd att det kan orsaka en 2:a och jag har bett sambon under lång tid att fixa det eller lämna in bilen för att få det ordnat...Ja, ja...jag ska, har varit det ständiga svaret. Igår påminde jag honom på kvällskvisten..Du minns att Du ska besikta kärran i morgon?? Jo....då går han ut och börjar greja med bilen...efter en timme ger han upp och säger, Nej..jag kan inte fixa det!
Vem blev förvånad??????

Idag ska vi också se hur det gått för dotra som varit ensam hemma flera dagar. Har allt gått bra så ska hon bli erbjuden att vara ensam en natt till om hon nu vill för nånstans har jag fått känslan av att det kanske varit lite trist också. Det är väl som vanligt, gräset är inte alltid grönast på andra sidan!!!
Men jag tror ändå att hon tyckt det varit skönt....leva sitt eget liv...bestämma lite över sig själv. Förhoppningsvis har hon fått blodad tand och inser att det bara är hon som kan bestämma hur resten av sommaren ska se ut! (åtminstone till en viss del)

Dotra är faktiskt en helt underbar liten varelse...hennes föräldrar kan verkligen vara stolta över henne!!!

Själv ska jag nu gå ut i solen och njuta av de sista kapitlena *heter det så??* i Tröstaren av Karin Wahlberg.

Kommentarer
Postat av: Cattis

väntar på resultat från besiktningen..spännande..C yaa..

Postat av: Nancy66

Ja, dessa bilar, hmm,,,,,här går det också trögt med att fixa ett par stackars lampor som ska bytas. Inte lika kul sedan om böteslappen kommer.....



Ha en go dag!

2008-06-26 @ 12:40:25
URL: http://nancy1966.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback