Stilla dag

Vaknade i morse av att en envis fluga for omkring som en galning i sovrummet och jag förbannade genast min sambo som hade åkallat detta monster genom att sitta i fåtöljen igår och säga att...
"Vi har inte blivit väckta av några flugor härute i år?!"

Nu har jag blivit det, visserligen var klockan nästan halv åtta så det var ju ingen katastrof. Styvdotra verkar dock inte låta sig störas av den surrande saken men å andra sidan kanske han flög ut med mig. Vi har ju dessutom bara Lisa Katt med oss den här veckan, husse vill ju ha sällskap av Kajsa Katt  i stan, och Lisa gör sig icke besvär med att försöka fånga en fluga...ska hon fånga nåt får det allt bli i storlek av en fågel åtminstone!!

Igår satte raringen upp hyllorna i köket som jag bett om en tid, det är synnerligen bra när det ska komma folk på besök för då ramlar tummen ur ett tag!!
Nu är det så himla fint i köket, tänk vad några hyllor kan göra!!!! Ska städa av lite här idag ifall vår Herre inte är på humör i morgon när mina goda vänner från Lunar kommer. Visserligen sa de nyss på radion att det skulle bli fint väder i morgon men å andra sidan så sa dom ju också att det skulle bli så dåligt i helgen som gick...och så illa var det då inte jag såg solen nästan hela helgen och härute hade det då rakt itne kommit en droppe för det var bara att dra fram slangen när vi kom ut igår.

I slutet på april köpte jag 3 ynkliga pelargonsticklingar som jag planterade om i två stora urnor tillsammans med hänglobelia. 2 av sticklingarna var av en sort som heter Chocolatmint och doftar alldeles underbart av bladen den tredje doftar också underbart men jag kan inte identifiera vad det doftar så jag har ingen aning om vad det är för sorts pelargon men det spelar mindre roll för de är så vackra. De har växt till sig nåt allldeles otroligt, nedan är en bild jag tog för några veckor sen och de har inte blivit mindre. Båda sorterna blommar dessutom vilket gör mig stolt för kvinnan jag köpte dom av sa att Du får knappast chokladminten att blomma!!!!



Bortanför bänken står en Ballongblomma som jag köpte för några veckor sedan borta på Sätrabrunns lilla trädgård då var den liten och ynklig, här på bilden ser den ju ganska årktig ut men det är inget mot vad den är nu...ska senare idag ta en bild och lägga in. Det är en fantastisk blomma som är släkt med den lilla frukten physalis. Blommorna har en fantastisk blå färg!

Nej, nu ska jag väl ut och ta hand om disken innan jag bänkar mig framför Våra bästa år och ser hur det går för Patrick på klipphyllan. Förövrigt är jag glad att de bytte ut Belle igen....denna tjej passar bra mycket bättre för rollen än den tjej som gjorde endast några avsnitt!

På återhörande!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ahh.. tittar du på Våra bästa år ? Ja det gör jag med ibland, det går i perioder, det bästa är att man kan hoppa in i serien precis när man vill och vill jag vet a något så frågar jag bara dottern hon är expert ;)

Postat av: Nancy66

Ja här nere har de då lovat fint väder nu i veckan så man hoppas det blir så, kollar aldrig vädret, blir ändå inte som de säger...L

Verkligen vacker färg på blommorna, min favvofärg, blå!

2008-07-21 @ 20:35:10
URL: http://nancy1966.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback