Dödsspiralen



Det blev en angenäm bekantskap även om det tog sin lilla tid att komma igenom de 399 sidorna.

Maria Kallio är en polis i Esbo och synnerligen höggravid när en ung konståkerska hittas mördad. Ihjälslagen med sina egna skridskor. Maria har nyligen varit och sett en uppvisning med just denna unga tjej och blivit mycket betagen av hennes åkning.

Sedan följer en lång kamp mot tiden...ska hon hinna lösa detta mord innan hon går på föräldraledighet??

Jag gillar Lehtolainens sätt att berätta, man känner genast att man vet hur Maria tänker och fungerar. Man blir kompis med henne skulle jag vilja påstå. Hon låter Maria göra alla möjliga och omöjliga upptåg...utsätter henne verkligen för fara!

Jag vill definitivt läsa mer om Maria Kallio och av Leena Lehtolainen!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe ja har ringt maaaaassor med gånger..

Vissa gånger har ja ringt polisen då snuskisar ligger under trappan å sover när man kommer ner =(

Usch, vill inte bo kvar..

Postat av: Anna

Ja, jag var ner en sväng igår, träffade på Kristian och Anneli faktiskt =P



Ska väl ner en sväng idag å, men håller mig nykter =P

hoppas ni får det trevligt iaf =)

2008-07-05 @ 18:07:36
URL: http://lindblom86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback