Är jag orättvis...

...när jag tycker att man har ett eget ansvar som låntagare ?

Man kan inte bara skylla på att bankerna lånar ut hur mycket som helst och sedan fundera på hur man ska bära sig åt när räntorna höjs?

Man kan inte ta ett lån så att man inte har några marginaler! Så ekonomiskt sinnad måste man väl ändå vara så man förstår att detta ränteläge vi haft under 2000-talet inte är ett helt normalt ränteläge? Vi har haft otroligt låga räntor!!
Detta kan inte ha undgått någon i min ålder tycker jag!

Själv minns jag med fasa när jag med min dåvarande man köpte ett hus 1988 och räntorna drog upp på över 20% då kan jag säga att det var smått panik...men att räntan höjs med 0,25 procentandelar det får inte spräcka en privatbudget...då anser jag att man själv varit med och förlånat sig!!!

Sen är jag fullt medveten om att bankerna är mer än villiga att låna ut pengar när räntorna är låga...men...vi har alla ett eget ansvar också!!!

Tyck gärna till......jag kanske är otroligt orättvis?????


Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe hon läste "otryggare kan ingen vara" =)

En riktigt bra bok tycker ja faktiskt =)

Lite sorglig å så men ändå bra =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback