Utmaning!!

Vilken utmaning jag fått när jag startade datorn idag...många gånger känner jag att dessa utmaningar påminner starkt om kedjebrev så ibland låtsas jag itne om dom...men den här var faktiskt ltie roligare...man kan få veta nåt om nån man känner lite..eller mycket!

Den som utmanat mig är
CAT en bloggare som jag inte känner så mycket men som jag uppskattar och nu vet jag lite mera om henne och det är väl dags att låta Er veta ltie mera om mig!!

Regler för utmaningen..

1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de sex 8-sakerna
3. Meddela de utmanade på deras bloggar

8 bästa tv-programmen (utan inbördes ordning)

1. Brothers & sisters
2. Cityakuten
3. Design Tomas & Simon
4. Svenska deckare
5. På spåret
6. Diggiloo
7. Så ska det låta
8. House

8 tidningar jag läser

1. Vlt  (Västmanlands läns tidning)
2. Helagotland (gotlands tidningar på nätet)
3. Allers (försöker dock med avvänjning nu efter 25 års läsande...svårt)
4. Hemmets journal
5. Land
6. ICA-kuriren
7. Aftonbladet
8. Amelia (byts ibland ut mot Tara)

8 saker jag gjorde i går

1. Diskade
2. Körde bil
3. Hälsade på svärmor
4. Lagade mat
5. Åt mat
6. Pratade i telefonen
7. Tittade på tv
8. Gjorde en pepparkaksdeg

8 saker jag ser fram emot

1. Julhelgens ledigheter med familjen
2. Att få renovera dotras rum
3. Ljuset och att då få börja putta ner de små busfröna i jorden
4. Att få flytta ut till torpet igen och njuta grönt gräs under tårna med morgonkaffet i handen
5. Nästa utlandssemester
6. 2011 (här blir det bara ett litet avslöjande)
7. Att så småningom bli farmor (dock ingen som helst panik)
8. Att få besök av postkodslotteriet...men det kanske är mer en dröm!!

8 favoritrestauranger

1. Ruffino...krog i Västerås med en härlig utsikt då det ligger i en gångbro över en av stadens gator!
2. Jacob Dubbe...första pizzerian i Visby och den finns kanske inte ens kvar
3. Faventia...restaurang i Hästbacken i Visby som på 70-talet hade världens godaste chokladsås
4. Ia´s hemmakrog...råkar ju älska att laga mat och är till och med rätt bra på det enligt säkra källor ;)
5. Di spagna...en härlig italiensk krog i Västerås
6. Baccus..en underbar restaurang med suverän personal i Alanya
7. Istanbul...ytterligare en restaurang i Alanya som serverar världens godaste lasagne
8. Burger King på Finnslätten i Västerås för att de har världens godaste stripes!

8 saker på min önskelista

1. Att få lyckas med mitt nya projekt att komma tillbaka i yrkeslivet
2. Att få slippa daglig värk
3. Att mina söner får jobba och må bra
4. Att min sambo och hans dotter får må bra
5. Ett sovrum
6. Att få ro att skriva min bok...
7. Att få bli ekonomiskt oberoende...inte rik men oberoende..
8. Med risk för att vara riktig osvensk och fortsätta att avslöja min politiska åsikt så önskar jag vår politiska Allians all världens väg!

Nu kommer namnen på de bloggare jag utmanar...

Yeahdelila

Anjocapi

Anna

Lovebaby


Nett

Tess

Lycka till allihopa...det tar sin lilla tid att få ihop en sån här blogg!


Kommentarer
Postat av: Pia

Ojsan, fick visst samma utmaning från Cat.. Men wtf, mitt inlägg får gälla för er bägge!! ;o)Kul att få veta lite mer om varandra..

Postat av: Jeanette

Oj, det var en del... Får se om jag kan ta itu med den.. ;)

2008-12-10 @ 17:53:17
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback