Moster ljög!!!

Det är kanske en lite väl dramatisk rubrik men det finns en sanning i det!

Jag minns inte riktigt när men en gång frågade jag min moster som också har ett mycket välutvecklat luktsinne om det blev ännu "värre" när hon slutade röka nån gång i början på 70-talet, i samband med att hon insjuknade i Hongkonginfluensan kan jag upplysa om ifall intresseklubben är med och antecknar, och hon svarade mig på att "Näe, det blev inte värre utan var som vanligt!" Skönt tyckte då jag för jag lider nästan av mitt luktsinne som är ovanligt utvecklat. Min familj har blivit häpna många gånger över att jag avslöjat dom!!

Jag kan känna en doft av en person flera timmar efteråt, om nåni familjen varit hemma hos en rökare så avslöjar jag det direkt, har dottern doftat på parfym på stan så kan jag känna det direkt bara hon kliver in genom dörren!
Min sambo försökte i början av vår relation att "smyga" med att han tog en skvätt absolut i kaffet en kväll...avslöjad direkt!!
Alla dofter och lukter bara kastar sig över mig på gott och ont men mest på ont för det kan bli ett kaos i näsan på mig!

I morse vaknade jag av att det luktade...Hmm..kattpiss...visserligen har vi ju två katter men varför skulle dom liksom göra nåt nån annanstans än i lådan? Jag gick upp och gick runt i lägenheten och kände att det liksom luktade, tittade till lådan och näe, den var ren och fin. För en stund sen så gick jag in på lokaltidningens sida och läste...då hittade jag den här notisen....

Mystisk odör över Västerås...

Kan det ha varit det jag kände....?

Kommentarer
Postat av: Eva

jag har känt samma lukt hela morgonen o förmiddagen.. kattpiss.. o jag letade oxå.. men där fick jag svaret..

2008-12-17 @ 12:55:49
Postat av: Veduran

Och för mig är det tvärtom, har nästan inget luktsinne alls och har aldrig haft. Folk frågar om jag känner smak och det tycker jag minsann, verkar som om jag känner betydligt mer smak än många faktiskt. Att knappt ha något luktsinne gör mig inte ett dugg, är van och... faktiskt är de få lukter jag känner ingen doft... utan stank och den kan jag vara utan :P

2008-12-17 @ 17:52:38
Postat av: CAT

En last med massor av snö är på väg ner nu då ;)

Vi har mer än mycket och just nu är jag glad.

Men efter nyår börjar jag längta till sommaren =)

Ha det bra!

Kram

Postat av: anne

TACK snälla för den upplysningen!!!!! Det luktade surströmming eller något annat hemskt här i går morse och jag blev livrädd att vår septitank skulle ha spruckit eller exploderat! Hahaaa, vilken lättnad!

2008-12-18 @ 20:27:36
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback