Lisa Bus!

Idag var det verkligen tänkt att jag skulle komma med ett långt och klurigt inlägg men jag har inte kunnat bestämma mig för nåt ämne trots att jag låg vaken mer än halva natten!

Däremot så tänkte jag att jag skulle dela med mig några bilder av den katt som bestämmer allt i vår familj, nja, kanske inte allt men en hel del och framför allt då hur dags vi ska åka hem på söndagarna från torpet!!



Nog är hon söt och charmig den lilla Lisa när hon ligger i soffhörnan och bara njuter. Hon har vissa talanger för detta med modellande för som Ni ser är hon otroligt bra på att posera! Hom gillar att bli kliad på magen och kan stå ut med det hur länge som helst, längre än Du orkar klia! Hon skulle aldrig som andra katter tröttna och hugga fast i Din arm....o nej, klia mera!



"Även utomhus kan matte få ta en bild, om det inte är söndag förstås för då kryper jag snabbt in under vinbärsbusken eller nåt annat lämpligt ställe och bara iakttar hur de ropar och letar efter mig....jag har ganska kul då!!! Ibland hittar dom och försöker fånga mig och då låter jag dom tro att de får tag på mig men precis när de greppar om mig skuttar jag iväg med högt buren svans och lipar åt dom!!!! "
Ja, så här tror jag faktiskt att vår lilla Lisa tänker.

Ja, det blev då dagens lilla blogg inte speciellt full av tänkvärdheter men en hel del ord trots allt! Dock är ju dagen inte slut ännu så man vet aldrig....det kan dyka upp nåt som jag måste sätta på pränt!
I min hjärna pågår just nu en fundering över hur  min kommande platsansökan ska se ut; arbetslös postkassör, sjukskriven sen fem år med utmattningsdepression söker.......

Kommentarer
Postat av: Cattis

nu vet jag varför mina bloggar blir så långa...jag tänker inte ut nåt..jag är som ett rinnade vatten, kan inte sluta skriva, samma problem med telefonsvarare..kan nog fylla ett helt band bara av att säga hej det är jag, ring upp..det går inte att göra mig kortfattad..ja du ser...bara en kommentar spårar ur o blir hur lång som helst...C yaa..

Postat av: Ingrid

Hejsan och tack för din kommentar hos mig!

Det där vackra vädret var hastigt övergående och nu är det gråväder som gäller igen.



Jag känner igen det där med att katterna är de som bestämmer.



Grållen får inte komma in i sovrummet förrän jag bäddat och lagt på sängöverkastet och innan jag gör det ska det ju vädras ett bra tag.



Tala om irriterad kisse. Han springer upp och kolla om dörren är öppen, kommer besviken ner och talar högljutt om hur missbelåten han är. Sedan ta han den andra trappan upp (vi har alltså 2 trappor till övervåning och vårt rum är ett genomgångsrum) kollar den andra dörren också, kommer ner, jamar och så upp igen.



Det brukar sluta med att jag går upp och bäddar tidigare än jag tänkt och då står han utanför dörren och väntar. Så fort jag öppnar kommer han in och hoppar upp i sängen och snurrar belåtet ihop sig och där ligger han sedan tills man bär ut honom.



Oj,oj det blev en lång kommentar det här, den hade nästan platsat i min kattblogg!



Kram

2008-08-27 @ 17:29:13
URL: http://dagbok.stenstugu.com
Postat av: Locklig

Härlig fotomodell till kisse du har - hon gjorde sej verkligen mot det röda ler

2008-08-27 @ 20:41:40
URL: http://www.metrobloggen.se/fundersam

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback