Bildrapport!

Naturligtvis var ju kameran med under helgen, vissa bilder blev bättre än andra. Trots att kameran nu funnits i min ägo i dryga året så är vi inte alltid överens, kanske skulle jag behöva ta fram bruksanvisningen och läsa den igen?!


Det blev lite bilder på svampar vi stötte på längs vår promenad...

...men kan man äta den?....denna bild för tankarna till min mammas favoritsagobok...Hattstugan!dök så småningom upp! 

...somen soldat men lika okänd som en annan!

Passade också på att använda självutlösaren på kameran, det är ju ytterst sällan jag hamnar på foto själv...
Detta är mot mina principer att publicera bilder på familjen men...ibland måste man gå emot sina principer också!!

Ikväll ska jag tillreda de Karl-Johan vi hittade. Faktiskt är det premiär för mig för jag har tidigare inte varit helt säker på den sorten och när vi hittat så har de varit  maskätna....nu fick vi ett helt gäng som ligger i köket och bara väntar på att bli pastasås!

Äntligen vågade vi lita på vår instinkt och plocka dessa stiliga herrar!

Skördetider var det inte bara för oss utan även för bonden och detta år hade vi sagolik tur....det blåste från rätt håll så vi kunde vara ute i trädgården trots denna monstermaskin!

...råder även hos bonden!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe jo det är sant =P Men allt är lite konstigt just nu!! Kan förklara senare.. =)

Postat av: Majsan

Härliga bilder!!

2008-08-25 @ 21:06:14
URL: http://www.chattens.se
Postat av: Ingrid

Så härligt med all svamp! Och vilket trevligt foto av er båda två. Ni hade tur när de tröskade. Här fick jag ut och plocka ner tvätt och stänga fönster och dörrar. Som tur är går det ju väldigt fort nu för tiden.

Ha en fortsatt fin vecka!

/Ingrid

2008-08-25 @ 21:45:13
URL: http://dagbok.stenstugu.com
Postat av: Cattis

nu fikar vi, dock utan bullar, de är inte bakade ännu...C yaa..

2008-08-26 @ 08:00:02
URL: http://yeahdelila.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Fin bild på dig och mannen, tack för att du bröt mot dina principer =)

2008-08-26 @ 19:32:59
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback